۰ نفر

ظریف با وزیر خارجه تاجیکستان دیدار کرد /اختلافات جدی ایران با نحوه رفتار اروپا در منطقه

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 264901
ظریف با وزیر خارجه تاجیکستان دیدار کرد /اختلافات جدی ایران با نحوه رفتار اروپا در منطقه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز سه شنبه در حاشیه بیست و سومین اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری اقتصادی - اکو- با همتای تاجیکستانی خود در دوشنبه دیدار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، محمد جواد ظریف ، که برای شرکت در این اجلاس دیروز عازم تاجیکستان شده ، امروز با «سراج الدین اصل اف » درخصوص روابط دو جانبه، پیگیری توافقات سفر اخیر رئیس جمهوری و مسائل منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه دیروز نیز پس از ورود به شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با امامعلی رحمان رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف امروز در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو اکو ، در حضور وزیران و معاونان امور خارجه 10 کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی -اکو- گفت : هدف کشورهای عضو اکو را ایجاد یک منطقه قوی و مرفه است و هر کشور عضو اکو از منابع و ظرفیت های مختلف برخوردار است، بنابراین می توانیم در توسعه قوی، جامع و پایدار منطقه ای همکاری کنیم.

سازمان همکاری های اقتصادی - اکو - شامل 10 کشور، ایران ، جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، افغانستان ، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان ، تاجیکستان و پاکستان است .