۰ نفر

پیام پوتین به نشست امروز سران اتحادیه عرب

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 264422
پیام پوتین به نشست امروز سران اتحادیه عرب

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به نشست روز یکشنبه (امروز) سران اتحادیه عرب در عربستان برای همکاری با این کشورها به منظور تضمین امنیت منطقه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیامی خطاب به سران اتحادیه عرب که هم‌اکنون در حال برگزاری نشستی در عربستان هستند، برای همکاری با کشورهای عضو این اتحادیه به منظور تأمین امنیت منطقه‌ای اعلام آمادگی کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در این نامه ابراز امیدواری کرد که کشورش و کشورهای عضو اتحادیه عرب بتوانند در مرحله پساداعش، به یک اندازه در فرایند فعال‌سازی راه‌حل سیاسی و  بازسازی و حل مشکلات جدی در کشورهای عراق و سوریه مشارکت داشته باشند.

ولادیمیر پوتین در پیام خود خواستار ادامه مبارزه با گروههای تروریستی با احترام زیاد به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عربی شد.

این مقام روس به درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت که عادی‌سازی اوضاع در غرب آسیا به شیوه‌ای پایدار بدون یافتن راه‌حلی ریشه‌ای برای مسئله فلسطینیان غیرممکن است.

وی در پایان بر مواضع ثابت روسیه مبنی بر حل تمام مسائل بویژه وضعیت اراضی فلسطینی از جمله قدس و از طریق مذاکرات مستقیم فلسطینی-اسرائیلی تأکید کرد؛ مذاکراتی در چارچوب قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده شامل قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی به علاوه طرح صلح عربی.

بیست‌ و نهمین دور اجلاس سران عرب امروز یکشنبه در حالی در عربستان سعودی برگزار می‌شود که از بیش از ۱۰ ماه پیش اختلافات شدیدی بین کشورهای عربی به وجود آمده و چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر نیز روابط خود با قطر را قطع و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی این کشور بسته‌اند در حالیکه عضویت سوریه در اتحادیه عرب نیز همچنان در حالت تعلیق است.