۰ نفر

کشف مواد منفجره ساخت عربستان در سوریه +عکس

۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۰۰
کد خبر: 264080
کشف مواد منفجره ساخت عربستان در سوریه +عکس

یگان‌های مهندسی ارتش سوریه در شهرک زملکا در غوطه شرقی یکی از انبارهای تروریست‌ها را کشف کردند که حاوی مواد منفجره ساخت عربستان سعودی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در چارچوب عملیات پاکسازی شهرک «زملکا» واقع در غوطه شرقی دمشق از لوث بقایای گروه‌های تروریستی، یگانی از ارتش سوریه مواد منفجره ساخت عربستان سعودی، و نیز انبار  خمپاره‌‌ها، موشک‌ها و بمب‌های دست‌ساز را کشف و ضبط کردند.

یکی از فرماندهان میدانی به خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد در داخل یکی از انبارها در شهرک زملکا مواد منفجره‌ای، که مقادیری از آنها ساخت عربستان سعودی است، و نیز تجهیزاتی برای ترکیب این موادها با موادی با قدرت انفجاری بالاتر مانند ماده «سی‌فور» و اضافه کردن ماده «کلر» به برخی خمپاره‌ها و موشک‌ها، کشف شده است.

2

این فرمانده میدانی خاطرنشان کرد، همچنین در این انبار موشک‌های ارسالی کشورهای حامی تروریست‌ها از جمله موشک‌های «گراد» نگهداری می‌شد، که به‌گفته این منبع، تروریست‌ها با این موشک‌ها و مواد منفجره شهرک‌های مسکونی در دمشق را هدف حملات قرار می‌دادند.

 

3

این فرمانده میدانی تصریح کرد، تروریست‌های «فیلق الرحمن» یکی از شهرک‌های زملکا را به دژ امنیتی خود تبدیل کرده و مانع ورود غیرنظامیان به این منطقه شده‌اند. این عناصر تکفیری همچنین در این منطقه کارگاهی برای تولید انبوه بمب‌های انفجاری و خمپاره‌ها احداث کرده‌اند.

 

4

به‌گفته این منبع نظامی، تروریست‌ها با ایجاد تونلی، کارگاه و انبار مواد منفجره، موشک‌ها و بمب‌های دست‌ساز را به هم وصل کرده‌اند.

شهرک زملکا مهم‌ترین پایگاه اصلی تروریست‌های «فیلق الرحمن» محسوب می‌شد که طی روزهای گذشته در داخل این شهرک شبکه‌ای پیچیده از تونل‌ها و انبارهای تسلیحاتی کشف شده است که از آنها برای بمباران مناطق مسکونی در دمشق و حومه آن استفاده می‌شد.