۰ نفر

لایحه تنبیهی قانونگذاران روس علیه آمریکا

۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۱۵
کد خبر: 264026
لایحه تنبیهی قانونگذاران روس علیه آمریکا

قانون گذاران روسی اعلام کردند پیش نویس قانونی را در پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا تهیه کرده‌اند که پیشنهاد می‌کند تا واردات تعدادی از کالاها و خدمات آمریکایی به روسیه ممنوع و روابط اقتصادی محدود شود.

به گزارش رویترز، قانون گذاران روسی روز جمعه اعلام کردند که پیش نویس قانونی را در پاسخ به تحریم های جدید آمریکا تهیه کرده اند که پیشنهاد می‌کند تا واردات تعدادی از کالاها و خدمات آمریکایی به روسیه ممنوع و روابط اقتصادی محدود شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، این پیش نویس هفته آینده در مجلس سفلای پارلمان این کشور به بحث گذاشته خواهد شد. این پیش نویس پیشنهاد می کند، واردات نرم افزارهای آمریکایی و کالاهای کشاورزی و داروهای آمریکایی که می تواند از جاهای دیگر تامین شوند بعلاوه تنباکو و الکل محدود شوند.

همچنین قانون گذاران آمریکایی ممنوعیت بر همکاری با آمریکا در زمینه نیروی هسته ای، موتورهای راکت و ساخت هواپیما را نیز پیشنهاد کردند. در پیش نویس ممانعت از مشارکت شرکت های آمریکایی در قراردادهای خصوصی سازی روسیه نیز پیشنهاد شده است.

این پیشنهادها به جبران اعمال تحریم های جدید از سوی کاخ سفید در هفته گذشته علیه روسیه عنوان شده است. گفته می شود که این تحریم ها سخت ترین تحریم ها علیه این کشور از زمان الحاق منطقه کریمه اوکراین به روسیه است.

بر اساس آمارهای گمرک روسیه، روسیه 12.5 میلیارد دلار محصولات آمریکایی در سال 2017 وارد کرده است. این واردات شامل هواپیما، ماشین آلات، محصولات دارویی و شیمیایی بوده است.

شرکت های غربی نظیر فورد موتور، پپسی، کوکاکولا، میلیاردها دلار از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی برای ایجاد کارخانه های تولید محلی در روسیه سرمایه گذاری کرده اند.

روسیه در سال 2014، واردات طیف وسیعی از مواد غذایی از کشورهای غربی را به جبران تحریم های آنها بر سر اختلاف در مورد مسئله اوکراین ممنوع کرد.