۰ نفر

حملات چشمگیر داعش همزمان با تهدیدهای واشنگتن علیه سوریه

۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۰۳
کد خبر: 263746
حملات چشمگیر داعش همزمان با تهدیدهای واشنگتن علیه سوریه

همزمان با تهدیدهای آمریکا و برخی از کشورهای غربی مبنی بر حمله به نیروهای ارتش سوریه، تحرکات غافلگیر کننده‌ای از سوی داعش در اراضی سوریه صورت می‌گیرد. اخباری نیز مبنی بر روند انتقال نیروهای داعش توسط واشنگتن مطرح است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که داعش پایگاه‌های خود را محکم کرده و نیروهای خود را در مناطق جنوبی دمشق ساماندهی کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که داعش حملات جدیدی را علیه نیروهای سوریه در بادیه المیادین واقع در غرب رود فرات در حومه شرقی دیر الزور ترتیب داده است.

این نهاد تاکید کرد که درگیری شدیدی میان نیروهای سوری و نیروهای داعش در بادیه البوکمال و حومه دیر الزور و جنوب دمشق در جریان است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، با وجود اینکه حضور داعش در غرب رود فرات در ششم دسامبر ۲۰۱۷ پایان یافت، اما تعدادی از نیروهای داعش تلاش داشته‌اند تا از طریق حملات غافلگیرانه در بادیه دیر الزور و در اطراف منطقه حمیمه در حومه شمال شرقی حمص باعث مشکل‌آفرینی برای نیروهای نظام سوریه و همپیمانانش شوند.

این حملات همزمان با حملاتی به محورهایی در بادیه السخنه شرقی و حملاتی در مناطق دیگر نزدیک به مکان حضور نیروهای داعش صورت گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که این حملات نشانگر قدرت داعش بوده و اینکه این گروه همچنان می‌تواند دست به حملاتی بزند و ابتکار عمل در حملات نشان دهد و "بیشترین تلفات انسانی ممکن را در میان نیروهای نظام و همپیمانانش برجای بگذارد".

از سوی دیگر، خبرگزاری سوریه فاش کرد که واشنگتن و همپیمانانش طی روزهای اخیر به اقدامات برای جمع‌کردن نیروهای باقی مانده داعش در منطقه شرقی سوریه ادامه داده‌اند تا مجددا شبه نظامیان مسلحی را با نام‌های جدید جهت اجرایی کردن دستورکارهای خود برای سرقت و غارت سوریه تشکیل دهند.

خبرگزاری سوریه از ساکنان حومه جنوبی حسکه نقل کرد که دوشنبه شب نیروهایی عملیات هلی‌برن داشتند که در جریان این عملیات، چند هلیکوپتر که گفته شده است آمریکایی بودند، چندین تن از سرکرده‌های داعش را از منطقه تل الشایر در جنوب شرق شهر الشدادی خارج کردند.

منابع گفتند که آمریکایی‌ها اینگونه وانمود می‌کردند که در حال اجرای عملیات ویژه علیه داعش هستند.