۰ نفر

بن سلمان: در حمله نظامی به سوریه مشارکت می‌کنیم

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱:۰۹
کد خبر: 263388
بن سلمان: در حمله نظامی به سوریه مشارکت می‌کنیم

ولیعهدعربستان سعودی و رئیس جمهور فرانسه درنشست خبری مشترک در پاریس حضور یافتند.

به گزارش روسیا الیوم، ولیعهد عربستان سعودی در سخنانی گفت در صورت اقدام نظامی علیه سوریه، عربستان سعودی در صورت اقتضا آماده مشارکت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «محمد بن سلمان» در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور فرانسه همچنین ادعاها علیه ایران را تکرار کرده و مدعی حمایت ایران از تروریسم شد.

وی مدعی شد: ایران از منابع مالی خود برای شکوفایی داخلی و پیشرفت مردم استفاده نمی کند، بلکه از آن برای گسترش ایدئولوژی خود استفاده می کند. حتما باید از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری کنیم.

ولیعهد عربستان سعودی که کشورش خواستگاه اصلی گروه تروریستی القاعده و تفکر پشتیبان این گروه است، همچنین مدعی حمایت ایران از این گروه تروریستی شد و گفت: «ما می‌دانیم چگونه با ایران مقابله کنیم.»

از سوی دیگر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که کشورش به مذاکره با همپیمانان خود انگلیس و آمریکا درباره نحوه واکنش به سوریه ادامه خواهد داد و در روزهای آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

ماکرون همچنین گفت در صورتی که حمله‌ای صورت گیرد، علیه توانمندی‌های شیمیایی سوریه خواهد بود، نه متحدان دمشق.

وی همچنین با بیان اینکه تمام سخنان شاهزاده محمد بن سلمان را در مورد ایران تأیید می کنم، افزود: توافق هسته ای با ایران کامل نیست، ما می خواهیم آن را کامل کنیم تا برنامه موشکی ایران را نیز شامل شود.

ماکرون در عین حال اعلام کرد همچنان بر این باور است که توافقنامه هسته‌ای با ایران باید پابرجا باقی بماند.