۰ نفر

ترامپ و مکرون درباره سوریه تلفنی گفت و گو کردند

۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۶:۲۱
کد خبر: 263100
ترامپ و مکرون درباره سوریه تلفنی گفت و گو کردند

رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه برای هماهنگی درباره نحوه واکنش به آنچه حمله شیمیایی در سوریه عنوان می شود، تلفنی گفت و گو کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ادامه هماهنگی درباره نحوه واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تلفنی گفت و گو کرد.

این دومین تماس رهبران دو کشور در کمتر از 24 ساعت گذشته درباره حمله شیمیایی ادعایی به شهر دوما در غوطه شرقی است که ترامپ مسئولیت آن را متوجه دولت سوریه کرده است.

اعلان این گفت و گو از سوی کاخ سفید ساعتی پس از آن صورت گرفت که ترامپ در دیدار با فرماندهان نظامی آمریکا اعلام کرد تا ساعاتی دیگر درباره واکنش به این حمله تصمیم گیری خواهد کرد.

ترامپ و مکرون روز گذشته نیز گفت و گویی تلفنی داشتند که طی آن دو طرف حمله شیمیایی به دوما را محکوم کرده و توافق کردند که تلاش های خود را در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل هماهنگ کنند.

فرانسه روز یکشنبه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این حمله شده بود. ترامپ فروردین سال گذشته و در واکنش به حمله شیمیایی خان شیخون، با متهم کردن دولت بشار اسد، دستور داد 59 موشک توماهاک به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه شلیک شود.

 منابع نزدیک به تروریست ها شنبه شب گذشته مدعی شدند که هواپیماهای نظامی سوریه، شامگاه شنبه دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دادند که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.

این اتهام در شرایطی مطرح شده است که نظامیان سوری در یک قدمی آزادسازی این شهر قرار دارند و پیشتر سوریه در خصوص تلاش تروریست ها برای طرح سناریوی حمله شیمیایی به غوطه شرقی هشدار داده بود. همچنین ارتش روسیه اعلام کرده است که کارشناسان جنگ افزارهای پرتوی، شیمیایی و بیولوژیک که به همراه پزشکان از منطقه بازرسی کرده اند، هیچ نشانه های از تسلیحات شیمیایی نیافته اند.