۰ نفر

بحران سوریه سرمایه‌گذاران جهانی را گیج کرد

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳
کد خبر: 262989
بحران سوریه سرمایه‌گذاران جهانی را گیج کرد

روز دوشنبه درحالی‌که حال‌ و هوای بازارها با بازگشت سهام آمریکا بهبود یافت، سهام آسیایی بالا رفت؛ این درحالی است که حملات توییتری ترامپ به چین، همچنان ادامه دارد.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه درحالی‌که حال‌ و هوای بازارها با بازگشت سهام آمریکا بهبود یافت، سهام آسیایی بالا رفت؛ این درحالی است که تنها چند روز مانده به سخنرانی کلیدی رییس‌جمهور شی جین‌پینگ، حملات توییتری ترامپ به چین، همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اخبار این که کره‌شمالی برای اولین بار به آمریکا اعلام کرده است، آماده است تا در مورد غیر هسته‌ای شدن، مذاکره کند.

اخبار حاکی از این که نیروهای آمریکایی سایت‌هایی در سوریه را هدف قرار داده‌اند، بیشتر از این‌که واکنشی را در پی داشته باشد، باعث سردرگمی شد.

روز یکشنبه پس از این که گروه‌های امدادی در سوریه اعلام کردند که ده‌ها نفر در شهری که تحت کنترل شورشیان است، مورد حمله گاز سمی قرار گرفته‌اند، ترامپ اعلام کرد کشورهای درگیر، بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

تا این لحظه، سرمایه‌گذارارن آسیایی تحت تاثیر رشد شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ قرار گرفته‌اند که ۰.۶ درصد رشد کرده است این درحالیست که ای‌مینی نزدک ۰.۸ درصد رشد کرده است.

انتظار می‌رود بورس‌های اروپایی در مقادیر بالاتری باز شوند؛ سهام فوتسی نیم درصد بالا رفت و شاخص سهام آلمان ۰.۴ درصد رشد کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی با ۰.۷ درصد اافزایش، واکنش نشان داد.

نیکی ژاپن ۰.۵ درصد بالا رفت و شاخص هنگ‌کنگ ۱.۱ درصد جهش کرد.

پس از این که ترامپ در روز یکشنبه اعلام کرد «چین موانع تجاری خود را بر خواهد داشت، چرا که این کار درستیست که باید انجام شود»، سرمایه‌گذاران به احتیاط رو آوردند.

اتفاق مهم بعدی‌ که بازارها در انتظار آن هستند، سخنرانی رییس‌جمهور چین در اجلاس بائو در روز سه‌شنبه است.

این درحالی است که برخی امیدوارند آغاز فصل اعلام درآمدها، آن قدر قدرتمند باشد تا باعث تقویت سهام شود، چراکه تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند سود شرکت‌ها با سریع‌ترین نرخ ۷ سال اخیر خود، رشد کرده است و اعلام این رشد می تواند بازار را تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

در بازار ارز، دلار در نرخ ۱۰۷.۰۴ ین تثبیت شد که فاصله اندکی با قله ۶ هفته‌ای ۱۰۷.۴۹ ین خود دارد که در روزهای اخیر ثبت کرده بود.