۰ نفر

کشته شدن فرمانده داعش در شمال افغانستان +تصاویر

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۰۴
کد خبر: 262799
کشته شدن فرمانده داعش در شمال افغانستان +تصاویر

درگیری چهار روزه طالبان و داعش در ولایت «جوزجان» در شمال افغانستان سرانجام با کشته شدن «قاری حکمت» فرمانده داعش پایان یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، گروه طالبان و اعضای داعش در ولایت «جوزجان» در شمال افغانستان طی شش ماه گذشته همواره درگیر شده‌اند که تلفاتی را برای دو طرف در پی داشته است.

«قاری حکمت» حدود سه سال پیش به بیعت گروه تروریستی داعش درآمد و ده نفر از اتباع ازبکستانی را در ترکیب چهار زن و شش مرد به شهرستان «قوش تپه» این ولایت دعوت کرد.

فرمانده داعش در افغانستان

گروه طالبان بارها در شهرستان‌های «درزاب» و «قوش تپه» با اعضای داعش درگیر شده‌اند.

«پژواک» نیز درباره اقدامات تروریستی اخیر این فرمانده داعشی می‌نویسد: شش تن از کارمندان صلیب سرخ به قتل رسیدند، دو روستا در شهرستان قوش تپه به آتش کشیده شد و ده‌ها تن از افراد دولتی و غیردولتی نیز توسط قاری حکمت کشته شدند همچنین تعداد زیادی از مردم از شهرستان‌های درزاب و قوش تپه آواره شدند.

«فقیر محمد» فرمانده پلیس ولایت جوزجان نیز گفته که این فرمانده داعشی همراه با «قاری احمد» از اعضای کلیدی این گروه تروریستی کشته شده است.

وی افزود: اعضای داعش ابتدا قاری حکمت را دفن کردند اما صبح امروز با نبش قبر، جسد این فرمانده داعشی را به روستای «مریم» در شهرستان درزاب انتقال داده‌اند.

فرمانده داعش در افغانستان

از سوی دیگر، ساکنان شهرستان درزاب با اشاره به درگیری‌های بین داعش و طالبان تاکید می‌کنند که قاری حکمت توسط افراد گروه طالبان کشته شده است.

«سمیع الله» ساکن روستان «مغل» شهرستان درزاب به رسانه‌ها گفته که افراد طالبان و داعش درگیر شده بودند که قاری حکمت در این درگیری کشته شده است.

این در حالی است که اوایل هفته جاری منابع امنیتی افغان اعلام کردند که «قاری حکمت» فرمانده گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان با یکی از معاونانش در حملات هوایی نیروهای افغان و آمریکایی کشته شده است.

گفته می‌شود که افراد داعشی در مراسمی «مولوی حبیب الرحمان» از ساکنان شهرستان «چمتال» ولایت بلخ در شمال افغانستان را به فرماندهی انتخاب کرده‌اند.