۰ نفر

آغاز جنگ نرم عربستان علیه عراق

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 262005
آغاز جنگ نرم عربستان علیه عراق

فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق درباره اقدام ریاض مبنی بر آغاز جنگ نرم در این کشور به توصیه آمریکایی‌ها هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق، درباره تلاش‌ «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان برای آغاز جنگ نرم علیه عراق هشدار داد و اعلام کرد، عدم احترام این شاهزاده سعودی به عقیده اسلامی در عراق و عدم ابطال فتاوای مربوط به قتل و کشتار ملت این کشور و تکفیر آنها، بیانگر دورغین بودن ادعای او مبنی بر انعطاف در قبال عراق است.

به نوشته پایگاه خبری عراقی «SNG»، «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی فراکسیون پارلمانی الصادقون گفت: موضع‌گیری آل سعود و تظاهر به اقبال برای عراق دروغین و ساختگی است زیرا اظهارنظرهای بن‌سلمان نشان داد که وی به عقیده اکثریت شیعی در عراق احترام نمی‌گذارد.

این نماینده پارلمان عراق افزود: عدم احترام ولی‌عهد عربستان به عقیده اکثریت شیعی در عراق بیانگر یک مسئله مهم و بزرگ است و آن این است که بن‌سلمان با وجود همه ادعاهایش مبنی بر اصلاح و گشایش روابط با بغداد، تاکنون به شیوخ فتنه در عربستان دستور نداده که فتواهای صادره برای کشتار عراقی‌های شیعی و تکفیر آنها را لغو کنند.

الربیعی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به محمد سلمان بویژه پس از شکست داعش، توصیه کرده‌اند که برای تحقق اهداف طرح آمریکا از طریق وعده ساخت استادیوم ورزشی در عراق و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، جنگ نرمی را در عراق آغاز کند.

وی افزود که جنگ نرم بن سلمان، چیزی جز تلاش برای جلب توجه رسانه‌ای و به دست آوردن دل برخی از افراد سیاسی ضعیف‌النفس و کسانی که پشت پرده اجرای طرح‌های عربستان هستند، نیست. اظهارات بن سلمان درباره امام زمان (عجل‌الله فرجه) در راستای تحقق هدف بزرگتر او یعنی اجرای طرح‌های آمریکایی - صهیونیستی و ایجاد تفرقه و چند دستگی در عراق  است.

بن سلمان چند ماه پیش طی مصاحبه‌ای با دستاویز قراردادن اعتقادات شیعیان گفته بود: «ایرانی‌ها معتقدند (حضرت) مهدی منتظر خواهد آمد و باید زمینه را برای آمدن او آماده کنند و باید بر کل جهان اسلام مسلط شوند».

وی افزود: «هیچ نقطۀ مشترکی میان ایران و عربستان نیست...چگونه می توان با آنان به تفاهم رسید؟ منطق ایران زمینه سازی برای ظهور [امام مهدی عجل‌الله فرجه] است که آن هم از طریق سیطره بر جهان اسلام محقق می‌شود... ما منتظر نمی مانیم که عربستان میدان جنگ شود، بلکه ایران را میدان جنگ خواهیم کرد».

در همان زمان انتشار این اظهارات ولی‌عهد عربستان، مقامات کشورهای مختلف اسلامی از جمله لبنان و عراق، این سخنان را تنها ناشی از دشمنی ریاض با کشور ایران ندانستند، بلکه آن را فراتر و ناشی از دشمنی با خود شیعیان اعلام کردند.