۰ نفر

آمریکا کمک مالی برای بازسازی سوریه را تعلیق کرد

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 261021
آمریکا کمک مالی برای بازسازی سوریه را تعلیق کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از اطلاع از اختصاص بسته ۲۰۰میلیون دلاری برای بازسازی سوریه، دستور تعلیق آن را صادر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد اجرای بسته حمایتی 200 میلیون دلاری جهت بازسازی سوریه به حالت تعلیق درآید.

مقامات آمریکایی می‌گویند درپی تغییر سیاست‌های واشنگتن درباره غرب آسیا و حضور در سوریه، کاخ سفید به وزارت خارجه این کشور دستور داد این بسته را به حالت تعلیق درآورد.

به نوشته نشریه «وال استریت ژورنال» ترامپ این دستور را پس از آن صادر کرد که از تعهد اخیر آمریکا برای اختصاص 200 میلیون دلار کمک اضافی جهت بازسازی سریعتر سوریه آگاه شد.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه پیشین آمریکا (که چندی پیش توسط ترامپ برکنار شد) در ماه فوریه و زمانی که در جلسه ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در کویت حضور داشت، وعده اختصاص این هزینه را داده بود.

ترامپ روز پنجشنبه طی سخنرانی در اوهایو گفته بود: «ما داعش را به درک واصل کردیم! ما خیلی خیلی زود، واقعا زود، سوریه را ترک خواهیم کرد. بگذارید بقیه آنجا باشند. ما به زودی به خانه برمی‌گردیم».

همچنین روز جمعه نیز تعدادی از مقامات آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفتند که ترامپ در مباحثاتی که با مشاوران امنیت ملی خود داشته تاکید کرده به محض شکست کامل داعش، باید از سوریه خارج شوند.