۰ نفر

آمریکا به خروج از شورای حقوق بشر تهدید کرد

۴ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۰۵
کد خبر: 260071
آمریکا به خروج از شورای حقوق بشر تهدید کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اعتراض به تصویب قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر، تهدید کرد که از این شورا خارج خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نیکی هیلی روز جمعه در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: امروز، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پنج قطعنامه برای محکوم کردن اسرائیل تصویب کرد. همزمان، شورا تنها یک قطعنامه علیه کره شمالی، ایران و سوریه به تصویب رساند.

وی ادامه داد: هر ماه مارس، شورا تنها دو جلسه برای بحث در مورد نقض حقوق بشر و سوء استفاده در همه کشورها و یک جلسه دیگر فقط برای بحث در مورد اسرائیل برگزار کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: هنگامی که شورای حقوق بشر با اسرائیل، بدتر از کره شمالی، ایران و سوریه برخورد می کند، این خود شورا است که نامش را نادان و نالایق می سازد.

هیلی که در حمایت از رژیم صهیونیستی سر از پا نمی شناسد و تلاش کرده است که نام این رژیم از موضوعات بین المللی کنار گذاشته شود، این شکست خود را اینگونه توجیه می کند: وقت آن است که کشورهایی که بهتر می دانند، تغییرات را درخواست کنند. وی افزود: بسیاری از کشورها موافقند که دستور کار شورا به شدت علیه اسرائیل منحرف شده است، اما تعداد کمی می خواهند که مبارزه کنند.

نماینده آمریکا اضافه کرد: وقتی این اتفاق می افتد، همانطور که امروز شد، شورا در انجام وظیفه کامل خود در حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان شکست خورده است.

هیلی مدعی شد: ایالات متحده همچنان عضویت خود را در شورای حقوق بشر ارزیابی می کند؛ صبر ما نامحدود نیست. اقدامات امروز روشن می سازد که این شورا دارای اعتبار لازم برای حمایت واقعی از حقوق بشر نیست.

پیش از این هم نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفته بود که اگر قطعنامه حقوق بشری علیه آن ها تصویب شود، آمریکا همچون یونسکو از شورای حقوق بشر هم خارج خواهد شد.