۰ نفر

برای پایان دادن به جنگ یمن؛

آمریکا دست به دامن «سلطان قابوس» شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸
کد خبر: 258814
آمریکا دست به دامن «سلطان قابوس» شد

روزنامه اماراتی «نشنال» به نقل از یک منبع دپلیماتیک عمان از تحرکات آمریکا برای پایان بحران قطر و جنگ یمن با وساطت سلطان قابوس پادشاه عمان خبر داد.

یک منبع وابسته به وزارت خارجه عمان با افشای دیدار سلطان قابوس و جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا از جزئیات این دیدار و محور گفت‎وگوی طرفین پرده برداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، روزنامه انگلیسی زبان «نشنال» به نقل از منبع وابسته به وزارت خارجه عمان گزارش داد که سلطان قابوس در دیدار با این وزیر آمریکایی بر آمادگی خود برای وساطت در پایان جنگ یمن به روش مسالمت آمیز تاکید کرده است.

 منبع مسئول افزود: متیس هم به مساله بحران قطر اشاره و تاکید کرد که واشنگتن خواهان پایان دادن به اختلافات بین کشورهای عضو شورای همکاری است و سلطان قابوس نیز موافقت کرد که برای حل اختلافات بین این کشور نقش میانجی‎گری را ایفا کند.

سفر متیس به عمان، اولین سفر وی در دوره تصدی مسئولیت وزارت دفاع آمریکا به شمار می آید که به دلیل جنگ یمن و اختلافات دیپلماتیک چهار کشور عربی با قطر صورت گرفته است.

جیمز متیس هنگام سفرش به مسقط در جمع خبرنگاران گفته بود که «ما مطمئن هستیم که وحدت کشورهای حوزه خلیج فارس برای ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است و با توجه به بحران قطر و جنگ یمن امیدوارم که عمان بتواند برای حفظ این وحدت اقدام مثبتی انجام دهد.»

عربستان سعودی و ائتلاف آن حملات خود به یمن را از مارس 2015 آغاز کرده‎اند و کشور عمان به عنوان عضو شورای همکاری خلیج فارس در حملات نظامی علیه انصارالله مشارکت نکرده است و در عین حال، روابط خود را با ریاض حفظ کرده است.