۰ نفر

واشنگتن پست:

ترامپ، مشاور امنیت آمریکا را برکنار می‌کند

۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۱۴
کد خبر: 258784
ترامپ، مشاور امنیت آمریکا را برکنار می‌کند

روزنامه واشنگتن پست به نقل از پنج منبع آگاه از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای برکناری هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی این کشور خبر داد.

این منابع به واشنگتن پست گفتند که ترامپ فعالانه در حال بررسی گزینه های احتمالی برای جانشینی مک مستر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، ترامپ قصد دارد برای اجرای این تصمیم فرصت کافی داشته باشد زیرا می خواهد هم مک مستر تحقیر نشود و هم اینکه جانشینی قوی برای وی پیدا کند.

این تصمیم ترامپ بخشی از تلاش وی برای ایجاد تغییرات گسترده تر است که احتمالا مقام های ارشد دیگری را در کاخ سفید شامل خواهد شد. کارکنان کاخ سفید دچار بهت و بلاتکلیفی شده و منتشر اقدام بعدی ترامپ هستند.

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که ترامپ از فرایند ارزیابی تیمش و ایجاد تغییرات لذت می برد و می خواهد حلقه نزدیکانش را به افرادی محدود کند که به شیوه های کاری و رفتاری غیرمتعارف او احترام می گذارند.

چند روز پیش ترامپ در پیامی تویتری رکس تیلرسون را از وزارت خارجه برکنار و مایک پمپئو رئیس سیا را جایگزین وی کرد. وی همچنین «لری کودلو» را به عنوان جانشین «گری کوهن» مشاور اقتصادی خود انتخاب کرد.

ترامپ روز پنجشنبه با تغییرات بیشتری اشاره کرد و به خبرنگاران گفت: همیشه تغییراتی وجود خواهد داشت. به نظرم شما هم می خواهید شاهد تغییرات باشید. من هم می خواهیم ایده های متفاوتی را شاهد باشم.

به نوشته تارنمای هیل، مک مستر و ترامپ بر سر موضوعات مختلفی از جمله ایران و روسیه با یکدیگر اختلاف دارند. ماه گذشته میلادی مک مستر گفت که در اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرده است، «جای بحث و مناقشه نیست.»

ترامپ در تویتی نوشت: ژنرال مک مستر فراموش کرد که بگوید روس ها نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ را تحت تاثیر یا تغییر ندادند و تبانی فقط میان روسیه و هیلاری حقه باز، کمیته ملی حزب دموکرات و دموکرات ها صورت گرفت.

«مایکل فلین» اولین مشاور امنیت ملی ترامپ بود که تنها چند هفته پس از تصدی این پست استعفا داد. او به گمراه کردن مقام های کاخ سفید در مورد ارتباطاتش با روسیه متهم بود.