۰ نفر

هشدار مسؤول عراقی درباره حمله داعش به شهر سامرا

۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۳۱
کد خبر: 257577
هشدار مسؤول عراقی درباره حمله داعش به شهر سامرا

رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق هشدار داد، داعش برای حمله به شهر سامرا در شمال این کشور که شامل تعدادی اماکن مقدس شیعیان است، توطئه‌چینی می‌کند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، حاکم الزاملی، رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق این هشدار را در جریان کنفرانس خبری در سامرا واقع در استان صلاح الدین داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این هشدار یک روز بعد از آن مطرح شد که نیروهای حشد شعبی حمله گسترده افراد مسلح داعش را که قصد نفوذ به داخل شهر را داشتند، دفع کردند.

الزاملی این تجاوز را بزرگترین حمله تروریست‌های داعش به جنوب سامرا خواند و تاکید کرد، این حمله منجر به کشته شدن سه نیروی حشد شعبی و نیز زخمی شدن تعدادی از آنها شد در حالی که در بین داعشی‌ها نیز ۹ کشته برجای گذاشت.

این مقام پارلمان عراق هشدار داد که منطقه گسترده‌ای از جنوب سامرا تبدیل به مأوایی برای بقایای داعش شده که از خلأ امنیتی بین یگان‌های نظامی مستقر در این منطقه برای انجام حملات سوء استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: عناصر داعش در حال برنامه‌ریزی برای ورود به سامرا و هدف قرار دادن مرقدهای امامان شیعه و دیگر اماکن زیارتی این شهر هستند.

الزاملی تصریح کرد: ۱۱ هزار نیروی حشد شعبی در منطقه صحرایی در مسافتی ۷۰ کیلومتری جنوب سامرا مستقر هستند اما این منطقه وسیع نیاز به تجهیزات و نیروهای امنیتی بیشتر برای تامین امنیتش دارد.

وی ادامه داد: منطقه نیاز به عملیات جستجوی مجدد و استقرار نیروها با مشارکت وزارت دفاع و کشور با هدف حمایت از شهر سامرا دارد که شهری مقدس برای شیعیان است چراکه دو بارگاه امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در آنجا واقع است.

این اظهارات یک روز بعد از آن مطرح شد که سرلشکر ستاد عماد الزهیری، فرمانده عملیات سامرا در کنفرانسی خبری از بازداشت هشت تن به اتهام تروریستی در اطراف شهرک «الفرحاتیه» در نزدیکی سامرا خبر داد و این همزمان با حمله گروهی تروریستی به مسیر سامرا – تکریت در شمال این شهر بود.