مراکز آموزش رانندگی در جده شاهد استقبال گسترده زنان سعودی در رقابت بر سر شکستن تابوی مربوط به رانندگی زنان است.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، زنان عربستانی با انگیزه بالا به دنبال ورود به دنیای رانندگی هستند. این بعد از چراغ سبز مقامات سعودی به زنان برای رانندگی است که از ماه ژوئن آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از مراکز آموزش رانندگی برای آموزش علاقه‌مندان به مقررات راهنمایی و رانندگی و مهارت‌های رانندگی جهت آماده‌سازی آنها برای گرفتن گواهینامه و مدرک لازم افتتاح شده است.

همزمان با روز جهانی زن، زنان و دختران عربستان از این مناسبت برای حضور در مراکز آموزشی استفاده کردند. این برای اولین بار است که در تاریخ عربستان زنان می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند، در حالی که قبلا چنین چیزی ممنوع بود.

برخی زنان عربستانی با خوشحالی و با شجاعت کامل پشت فرمان می‌نشینند و کمربند می‌بندند در حالی که برخی دیگر با ترس این کار را انجام می‌دهند.

زنان عربستانی تاکید کرده‌اند که برای اولین بار است که می‌خواهند رانندگی کنند.

به گفته تمام این زنان عربستانی، کشورشان هنوز فاصله زیادی با بقیه کشورهای در زمینه دادن مجوز رانندگی به زنان دارد اما امیدوارند که زنان عربستان در ماه‌های آینده اقدام به یاد گرفتن رانندگی کنند.

این زنان سه ماه و نیم فرصت دارند تا بنا بر وعده مقامات سعودی این ممنوعیت طولانی مدت را از بین ببرند.

دانشگاه‌های عربستان قبلا اعلام کرده بودند که مراکزی برای آموزش رانندگی زنان افتتاح می‌کنند و شرکت‌های خارجی نیز زنان را برای آموزش بانوان عربستانی به خدمت می‌گیرند.