۰ نفر

تصویب طرح بازنگرداندن پیکرهای شهدای فلسطینی به خانواده‌هایشان

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 256982
تصویب طرح بازنگرداندن پیکرهای شهدای فلسطینی به خانواده‌هایشان

طرح اختیار پلیس اسرائیل در بازنگرداندن پیکرهای شهدای فلسطینی در کنست تصویب شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) شامگاه چهارشنبه طرح عدم بازگرداندن پیکرهای شهدای فلسطینی به خانواده‌هایشان را تصویب کرد.

به موجب این قانون پلیس رژیم صهیونیستی می‌تواند پیکر فلسطینی‌هایی که در عملیات استشهادی به شهادت رسیده‌اند را پیش خود نگه داشته و برای تشییع به خانواده‌هایشان بازنگرداند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این طرح با 48 رای موافق و 10 رای مخالف در کنست تصویب و به قانون تبدیل شد. بهانه عدم بازگرداندن پیکرهای شهدای فلسطینی، احتمال وقوع ناآرامی در زمان مراسم خاکسپاری آنها عنوان شده است.

طبق این قانون فرماندهان ادارات پلیس می‌توانند تصمیم بگیرند که پیکر فلسطینیان برای خاکسپازی بازگردانده شود یا خیر. اگر احتمال وقوع آشوب و حمله به نیروهای امنیتی اسرائیل وجود داشته باشد، پلیس می‌تواند پیکرها را تا اطلاع ثانوی نزد خود نگه دارد.

«گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه کابینه تمایلی به نگه داشتن پیکرها ندارد، اما تاکید کرد که این طرح ضروری بودوچژژ

این در حالی است که دیوان عالی رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر سال گذشته حکم داد کابینه اسرائیل دیگر نباید از پیکر فلسطینیان به عنوان اهرم چانه‌زنی در مذاکرات استفاده کند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی به کابینه 6 ماه فرصت داده بود تا قانونی مشابه این حکم، تصویب کند.