۰ نفر

بوداییان سریلانکا به جان مسلمانان افتادند +تصاویر

۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۵۷
کد خبر: 256881
بوداییان سریلانکا به جان مسلمانان افتادند +تصاویر

دولت سریلانکا به منظور کنترل گسترش خشونت ها پس از وقوع حملات بوداییان به مغازه های مسلمانان در یکی از شهرهای این کشور به مدت 15 روز وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، دایاسیری جایاسکارا سخنگوی دولت سریلانکا تاکید کرد: دولت علیه افرادی که به گسترش خشونت ها در رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک دامن می زنند برخورد جدی خواهد کرد.
دولت سریلانکا ارتش این کشور را برای کنترل خشونت ها به شهر کاندی که خشونت ها از آنجا آغاز شد، اعزام و در این شهر حکومت نظامی وضع کرده است.

18-3-7-1250561

روز گذشته گروهی از بوداییان افراطی به چند مغازه مسلمانان در این شهر حمله کرده و آنها را به آتش کشیدند.

تنش میان مسلمانان و بوداییان در سریلانکا از یک سال گذشته افزایش یافته است. گروه های افراطی بودایی، مسلمانان را به گرایش اجباری بوداییان به دین اسلام و همچنین تخریب اماکن مقدس بودایی متهم کرده اند.

سال گذشته نیز دولت سریلانکا پس از وقوع چندین درگیری میان مسلمانان و بوداییان در شهر 'گیل' واقع در جنوب سریلانکا در این شهر محدودیت رفت و آمد وضع کرد.

بوداییان همچنین به حضور مسلمانان روهینگیا در سریلانکا معترض هستند.
سال گذشته پلیس سریلانکا، 'اکمینامنا دایاراتنا' یک راهب بودایی این کشور را به جرم هدایت حمله به گروهی از مهاجران روهینگیا در یک ساختمان تحت کنترل سازمان ملل در نزدیکی کلمبو بازداشت کرد.

18-3-7-1251142

گروه های افراطی و ملی گرای بودایی در زمان حکومت دولت پیشین این کشور قدرت گرفتند. آنها در طول سال های 2012 تا 2015 حملات زیادی علیه مراکز تجاری مسلمانان در سریلانکا انجام دادند.

در جریان حمله گروهی از بوداییان به مسلمانان در دو شهر این کشور در سال 2014، 4 مسلمان کشته و بیش از 100 نفر دیگر مجروح شدند.
پس از این حملات راجاپاکس رئیس جمهور اسبق سریلانکا متهم به حمایت و حتی تشویق گروه های ملی گرای بودایی شد.
هفته گذشته نیز به دنبال تخریب مغازه های مسلمانان در شهری به نام آمپارا در شرق کشور سریلانکا توسط افراطیون بودایی، پلیس تدابیر امنیتی شدیدی در منطقه اعلام کرد.

18-3-7-1251304

مقامات پلیس سریلانکا اعلام کردند که اوضاع بحرانی در این شهر پس از آن ایجاد شد که گروهی از بودائیان به یک مغازه و یک مسجد حمله کردند.

به گفته مقامات پلیس در این درگیری ها دست کم پنج نفر مجروح شده اند و یک مسجد نیز خسارت دیده است. این درگیری ها بین اکثریت بوداییان سینهالس و اقلیت مسلمان صورت گرفت.

پس از پخش شایعاتی در مورد این که یک رستوران اسلامی در شهر آمپارا در غذاهایش از قرص عقیم سازی استفاده می کند، گروهی از بودائیان به آنجا رفته و به این رستوران حمله کردند اما به علت شدت تشنج ایجاد شده، درگیری به مغازه های دیگر نیز کشیده شد و مسجد واقع در آن خیابان نیز مورد حمله قرار گرفت.

18-3-7-1251465

افزایش خشونت علیه مسلمانان در سریلانکا واکنش گروههای سیاسی و مدنی و حتی دیپلماتهای خارجی ساکن در این کشور را به دنبال داشته است بطوریکه برخی دیپلمات های خارجی ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمان، از دولت سریلانکا درخواست کردند به حقوق اقلیت ها و آزادی های آنها احترام بگذارد با این حال حمله به مسلمانان همچنان ادامه دارد.

از جمعیت 12 میلیونی سریلانکا نزدیک به 70 در صد بودایی، نزدیک به 13 درصد هندو و نزدیک به 9 درصد نیز مسلمان هستند. بقیه جمعیت این کشور هم پیرو مذاهب دیگر هستند.

18-3-7-125254318-3-7-125448s4.reutersmedia.net