۰ نفر

کره شمالی با تحرکات نظامی آمریکا مقابله می‌کند

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۰۸
کد خبر: 255870
 کره شمالی با تحرکات نظامی آمریکا مقابله می‌کند

نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل تحرکات نظامی آمریکا را فزاینده و خطرناک توصیف و تاکید کرد پیونگ یانگ با آن مقابله خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نمایندگی این کشور شنبه شب در کنفرانس خلع سلاح در ژنو خاطر نشان کرده است که اقدامات و تحرکات نظامی آمریکا برای ما به منزله هشدار است و ما برای مقابله با آن آماده ایم.

این گزارش می افزاید که کره شمالی به عنوان یک کشور دارای حق حاکمیت لازم است که قدرت و نیروی بازدارندگی و توان نظامی اش را برای مقابله با تهدیدهای خارجی افزایش دهد.

هان تایه سونگ سفیر کره شمالی در سازمان ملل در ژنو گفت : تهدیدهای نظامی و هسته ای آمریکا سال هاست که باعث دردسر برای کره شمالی و کل شبه جزیره کره و منطقه آسیای شمال شرقی است.

وی تاکید کرد که همین سیاست و راهبرد خصمانه و نظامی آمریکا بود که موجب شد کره شمالی برای حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود نیروی هسته ای نظامی ایجاد کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز یکشنبه از قول این مقام کره شمالی نوشت‌: نیروهای خصم به رهبری آمریکا سعی دارند تهدید خود برای صلح جهانی را مشروع جلوه دهند و از سازمان ملل به عنوان سکویی برای فشارها و تحریم ها استفاده کرده اند تا مانع کره شمالی و احقاق حقوق این کشور شوند.

وی آمریکا را متهم کرد که تسلیحات خود در انواع مختلف از جمله هسته ای را در سراسر شبه جزیره کره آرایش داده است و با برگزاری رزمایش های نظامی اش می خواهد کره شمالی را هدف حمله قرار دهد.

نماینده کره شمالی نیروی هسته ای نظامی این کشور را شمشیر عدالت برای مقابله با زورگویی های آمریکا دانست و گفت که ما آماده ایم که هر وقت آمریکا تجاوز نظامی کند و یا به دنبال رویارویی نظامی باشد با قدرت با این کشور مقابله کنیم.