۰ نفر

کمک دادگاه آمریکا به صهیونیست‌ها برای مصادره پول بوئینگ‌‌ها

۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 255685
کمک دادگاه آمریکا به صهیونیست‌ها برای مصادره پول بوئینگ‌‌ها

یک قاضی فدرال آمریکایی با هدف شناسایی و مصادره اموال ایران به شرکت هواپیماسازی بوئینگ دستور داد جزئیات قرارداد ۱۶ میلیارد دلاری خود با ایران ایر را در اختیار خانواده یکی از کشته شدگان صهیونیست در فلسطین اشغالی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تایمز اسرائیل، یک قاضی فدرال آمریکایی در جریان رسیدگی به یک پرونده قضایی که مربوط به یک حمله در سال 2003 است، به شرکت هواپیماسازی بوئینگ دستور داده که جزئیات قرارداد 16 میلیارد دلاری خود با ایران ایر را در اختیار خانواده یکی از قربانیان اسرائیلی این حمله قرار دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، خانواده های یکی از قربانیان اسرائیلی این حمله پیگیر این پرونده هستند. وی در جریان یکی از عملیات های اعضای گروه جهاد اسلامی فلسطین در سرزمین های اشغالی کشته شده است. وزارت امور خارجه آمریکا این گروه را یک گروه تروریستی تحت حمایت ایران می داند. دادگاه دولت ایران را به پرداخت 67 میلیون دلار غرامت به این خانواده محکوم کرده و آنها به دنبال مصادره اموال متعلق به ایران هستند.

این خبر پس از آن منتشر شد که روبن کاستیلو، قاضی منطقه ای آمریکا در شیکاگو با صدور حکمی اعلام کرد، دولت ترامپ به دادگاه اطلاع داده که در حال تبعیت از توافق هسته ای سال 2015 با ایران است.

خواهان های این پرونده می خواهند از طریق اطلاع از جزئیات قرارداد بوئینگ با ایران بفهمند که به کدام بخش از دارایی های احتمالی ایران می توانند دسترسی پیدا کرده و برای اجرای حکم غرامت 67 میلیون دلاری مصادره نمایند.

این حکم در حالی صادر می شود که بوئینگ اعلام کرده ارائه جزئیات قرارداد به قربانیان حملات اینچنینی، نه تنها این قرارداد چندین میلیارد دلاری را تضعیف می کند بلکه کلیت برجام را نیز با خطر مواجه می سازد. قاضی کاستیلو گفته، دولت ترامپ در گزارشی که روز دوم فوریه به دادگاه ارائه کرده، هیچ موضعی در این باره اتخاذ نکرده که آیا قاضی باید شرکت بوئینگ را به افشای جزئیات این قرارداد ملزم نماید یا نه.

چاز بیکرز، سخنگوی شرکت بوئینگ از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.