۰ نفر

بیانیه هیلی درباره وتوی قطعنامه ضد ایرانی

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۰۴
کد خبر: 254893
 بیانیه هیلی درباره وتوی قطعنامه ضد ایرانی

- سفیر آمریکا در سازمان ملل در بیانیه ای با اشاره به وتوی قطعنامه ضد ایرانی از سوی روسیه، تهدید کرد که اگر مسکو به استفاده از حق وتو در این باره ادامه دهد، واشنگتن و شرکایش تدابیر دیگری اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در این بیانیه گفت که روسیه این اقدام را به رغم شواهدی که کارشناسان سازمان ملل درباره ارسال سلاح از سوی ایران به یمن ارائه کرده اند، انجام داده است.

هیلی با بیان اینکه روسیه بارها قطعنامه های علیه سوریه و ایران را وتو کرده، افزود: روسیه مقابل پاسخگو کردن (ایران) ایستاد و منطقه را به خطر انداخت.

وی با تشکر از 11 عضو شورای امنیت که با قطعنامه پیشنهادی انگلیس علیه ایران موافقت کرده بودند، تهدید کرد که اگر روسیه به استفاده از حق وتوی خود به نفع ایران ادامه دهد، آمریکا و شرکایش اقداماتی علیه تهران انجام خواهند داد که مسکو توان جلوگیری از آن را نداشته باشد.

در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن، قطعنامه پیشنهادی انگلیس که ضمن تمدید تحریم تسلیحاتی یمن خواستار محکومیت ایران به بهانه ارسال سلاح به نیروهای یمنی بود، از سوی روسیه وتو شد.

پس از آن قطعنامه پیشنهادی روسیه که صرفا تحریم تسلیحاتی یمن را تمدید می کرد، به اتفاق آرا تصویب شد.