۰ نفر

ترامپ:

ترامپ از آمادگی برای مذاکره با کره شمالی خبر داد

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۰۷
کد خبر: 254861
ترامپ از آمادگی برای مذاکره با کره شمالی خبر داد

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه کشورش آمادگی لازم برای مذاکره مشروط با کره شمالی را دارد، از نقض تحریم های وضع شده علیه پیونگ یانگ از سوی روسیه و چین انتقاد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در پی ادعای سئول مبنی بر آمادگی کره شمالی برای مذاکره با آمریکا بر سر برنامه هسته ای و موشکی این کشور، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از آمادگی مشروط کشورش برای مذاکره با پیونگ یانگ خبر داد.

بر اساس این گزارش، ترامپ امروز طی سخنانی با بیان اینکه واشنگتن نیز مایل به گفتگو با پیونگ یانگ است، در عین حال تاکید کرد که چنین مذاکره ای تنها در صورت وجود آنچه ترامپ «شرایط درست» خواند انجام خواهد شد.

وی این سخنان را در کاخ سفید مطرح می کرد، با انتقاد از رفتار چین و روسیه در قبال پیونگ یانگ گفت چین همان کاری را در برابر کره شمالی انجام می دهد که پیشتر نیز انجام می داده است.

رئیس جمهوری آمریکا روسیه را نیز متهم کرد که بدون توجه به تحریم های بین المللی وضع شده علیه کره شمالی صادرات کالا به این کشور را قطع نکرده و مقدار زیادی کالا به این کشور صادر کرده است.

واشنگتن همچنین با اعلام اینکه آماده برداشته شدن نخستین قدم برای برچیده شدن تسلیحات هسته ای از شبه جزیره کره است، در عین حال تاکید کرده که فشارها بر پیونگ یانگ همچنان ادامه خواهد داشت.