۰ نفر

افزایش فعالیت بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان در آلمان

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۵۷
کد خبر: 254586
افزایش فعالیت بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان در آلمان

صندوق سلطنتی ثروت نروژ اعلام کرد قصد دارد دامنه فعالیت‌های خود را در آلمان گسترش داده و در شرکت‌های متوسط این کشور هم سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش رویترز، اینگو اسلینگستاد - رئیس این صندوق که با ۱ تریلیون دلار سرمایه، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان به شمار می‌رود، در مصاحبه با مجله آلمانی فوکس گفته است که اگر دولت اجازه دهد، این صندوق در نظر دارد با گسترش فعالیت‌های خود در آلمان، در شرکت‌های متوسط آلمانی نیز سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، صندوق نروژی به دنبال اخذ مجوز گسترش فعالیت‌های خود و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بی نام و نشان است. این صندوق در گذشته با شناسایی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های گمنام و رو به رشدی نظیر" اوبر" و " ایر بی ان بی"، سود کلانی کسب کرده بود.

به گفته اسلینگستاد، شرکت‌های نه چندان بزرگ موفق بی‌شماری در آلمان وجود دارد؛ تا پیش از این امکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک را نداشتیم چون دولت اجازه آن را نمی‌داد اما امیدواریم امسال این رویه تغییر کند.   

از وی هم‌چنین درباره تمایل این صندوق برای سرمایه‌گذاری در طرح ۱۰۰ میلیارد  دلاری عرضه سهام شرکت نفتی آرامکو نیز سوال شد اما وی با توجه به این که این صندوق سرمایه‌گذاری در نفت و گاز را متوقف کرده است، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و گفت: فکر می‌کنم برای همگان روشن است که ما در پروژه های نفتی زیادی درگیر هستیم.