۰ نفر

بازتاب سقوط هواپیمای ایرانی در رسانه‌های خارجی

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۴۱
کد خبر: 253779
بازتاب سقوط هواپیمای ایرانی در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های خارجی همگام با رسانه‌های ایران حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج را از ابتدا پوشش داده‌اند و همچنان به‌روزرسانی برخی از این خبرها ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، از صبح روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ که اولین خبرها درباره سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در مسیر تهران ـ یاسوج منتشر شد، سرنوشت ۶۶ مسافر و خدمه این هواپیما در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت.

در فاصله چند روز از بروز این حادثه تلخ تا یافتن لاشه هواپیما و دسترسی و شناسایی پیکرها در ارتفاعات کوه دنا، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های خارجی در حال پیگیری اخبار مرتبط با این حادثه هستند و البته همه این منابع خبری بخش عمده‌ای از اخبار خود را از منابع خبری داخلی ایران نقل می‌کنند.

«نیویورک تایمز» در مطلبی نوشته، سقوط یک هواپیمای مسافربری در ایران منجر به عملیات جستجو ـ نجات در ارتفاع ۱۴۵۰۰ فوتی شده است.

بازتاب

«الجزیره» نیز در آخرین مطلب خود در این باره به شناسایی محل دقیق سقوط هواپیما با کمک پهپادها به نقل از مقامات ایرانی اشاره کرده است.

خبرگزاری «تِرَند» کشور آذربایجان که بزرگترین پایگاه خبری خصوصی در این کشور است، در خبری که به‌روزرسانی می‌شود، به نقل از منابع محلی نوشته تاکنون پیکر ۴۵ نفر از قربانیانان حادثه سقوط هواپیما در ایران پیدا شده است.

بازتاب

رویترز (Reuters)،‌ یواس‌ادی تودی (USA TODAY)،‌ سی‌ان‌ان (CNN)، بی‌سی اس نیوز (CBS NEWS)،‌ دیلی تلگراف (Daily Telegraph)، ویکلی تایمز (Weekly Times)، خبرگزاری آناتولی ترکیه، ایندی‌پندنت (Independent)، گاردین (Guardian) و ... از جمله چندین و چند پایگاه خبری و خبرگزاری خارجی بوده‌اند که به حادثه سقوط اخیر هواپیمای مسافربری در ایران پرداخته‌اند.

بازتاب

بازتاب

هم‌اکنون و چهار روز پس از این حادثه،‌ عملیات تجسس و انتقال پیکرهای مسافران هواپیمای ATR۷۲ تهران‌ ـ یاسوج در شرایط نامساعد جوی در حال انجام است.