۰ نفر

موفق‌ترین کشورها در جذب میلیونرها کدامند؟

۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸
کد خبر: 253466
موفق‌ترین کشورها در جذب میلیونرها کدامند؟

استرالیا تا پایان سال سال ۲۰۱۶، بیشترین تعداد میلیونرهای جهان را به خود جذب کرده است.

به گزارش استاتیستا، عمدتا هنگامی که نام مهاجران را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد افراد فقیر و ناامیدی می‌افتیم که برای آینده‌ای روشن‌تر خانه خود را ترک می‌کنند، اما برخی از مهاجران نیز هستند که علاوه بر امنیت، به دنبال انتقال ثروت خود به مکان‌های امن‌تری هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، آن‌طور که آمارهای جدید این موسسه نشان می‌دهد، تا پایان سال ۲۰۱۶، فرانسه بیش از هر کشور دیگری میلیونرهای خود را فراری داده است که یکی از دلایل مهم این موضوع را باید در سیستم مالیاتی غیردوستانه با ثروتمندان این کشور جست‌وجو کرد. حدود ۱۲۰۰۰ میلیونر فرانسوی در سال ۲۰۱۶ از فرانسه مهاجرت کرده‌اند.

چین با مهاجرت ۹۰۰۰ نفر، دومین کشور میلیونرفرست جهان به شمار می‌رود و پس از این کشور، برزیل با ۸۰۰۰ نفر قرار دارد. هند با از دست دادن ۶۰۰۰ میلیونر خود، در رده بعدی قرار گرفته است.

هم‌چنین آمارها نشان می‌دهد ترکیه بیش‌ترین افزایش مهاجرت میلیونرها از یک کشور را طی یک سال داشته است و مهاجرت میلیونرها از ۱۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵ با افزایشی ۶۰۰ درصدی به ۶۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

همچنین استرالیا با جذب ۱۱۰۰۰ میلیونر، موفق‌ترین عملکرد را داشته است و پس از این کشور، آمریکا با جذب ۱۰۰۰۰ نفر، کانادا با جذب ۸۰۰۰ نفر، امارات با جذب ۵۰۰۰ نفر و نیوزلند با جذب ۴۰۰۰ نفر قرار دارند.