۰ نفر

اعلام جرم علیه نهادهای روس بی گناهی ترامپ را ثابت کرد!

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۶:۰۰
کد خبر: 252611
اعلام جرم علیه نهادهای روس بی گناهی ترامپ را ثابت کرد!

کاخ سفید اعلام کرد که صدور کیفرخواست علیه ۱۶ شخصیت حقیقی و حقوقی روسیه به اتهام مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا نشان دهنده عدم هرگونه تبانی میان تیم انتخاباتی «ترامپ» و مقامات مسکو است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که صدور کیفرخواست از سوی یک دادگاه فدرال آمریکا علیه ۱۶ شخصیت حقیقی و حقوقی روسیه به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نشان می دهد که تیم انتخاباتی «دونالد ترامپ» هیچگونه ارتباطی با این گونه مداخلات ندارد!

در بیانیه کاخ سفید آمده است که دونالد ترامپ از اینکه می بیند تحقیقات بازپرس ویژه پرونده روسیه نشان دهنده «عدم هرگونه تبانی» میان تیم انتخاباتی او و مقامات روسیه بوده، خوشحال است.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «زمان آن رسیده است که این گونه حملات حزبی عجیب و غریب، ادعاهای گستاخانه و کاذب، فرضیه های بسیار بعیدی را که تنها به دردِ پیشبرد دستورکار بازیگرانی شریر همچون روسیه می خورد و هیچ ارتباطی با حراست از اصول بنیادین ما ندارد، متوقف کنیم».

گفتنی است که روز جمعه، هیئت منصفه یک دادگاه فدرال در آمریکا ۱۳ شهروند و سه نهاد روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی سی ان ان با اشاره به صدور کیفرخواست برای ۱۶ شخصیت حقیقی و حقوقی روسیه از سوی یک دادگاه فدرال در آمریکا، اعلام کرد که پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد مرحله تازه ای شده است.