۰ نفر

پرده‌برداری روسیه از راهبرد آمریکا در سوریه

لاوروف: آمریکا برای ماندن ابدی در سوریه خیز برداشته است

۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۰۲
کد خبر: 252573
لاوروف: آمریکا برای ماندن ابدی در سوریه خیز برداشته است

وزیر خارجه روسیه روز جمعه از راهبرد آمریکا در سوریه پرده‌‌برداری کرد و گفت واشنگتن قصد دارد تا ابد در این کشور جنگ‌زده خاورمیانه بماند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه از راهبرد دولت آمریکا در سوریه پرده برداشت و گفت که این کشور قصد دارد تا ابد با نظامیانش در سوریه بماند. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه روسیه گفت: «آشکار است که ایالات متحده راهبردی در دستور کار دارد که -به اعتقاد من- بر ماندن همیشگی در سوریه با نیروهای مسلحش استوار است.» 

«لاوروف» در توضیح بیشتر گفت: «آنها آماده می‌شوند با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بخش زیادی از سوریه را از بخش‌های دیگر آن جدا کنند.»

دیپلمات ارشد روس که با «یورونیوز» مصاحبه می‌کرد همچنین گفت: «آنها به دنبال ایجاد حاکمیت‌های شبه محلی در آنجا هستند و قصد دارند با تکیه بر کردها خودمختاری ایجاد کنند.»

پیش از این «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا از اعزام دیپلمات‌هایی از واشنگتن به مناطق تحت سیطره نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» برای همکاری با کارشناسان نظامی خبر داده بود. 

این گروه شامل شبه‌نظامیانی است که تحت حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا قرار دارد. این گروه هرچند اعراب سوریه را هم شامل می‌شود، اما هسته مرکزی و جنگجویان اصلی آن را کردهای سوریه تشکیل می‌دهند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اواسط ماه میلادی گذشته یک فرمان اجرایی را برای ادامه تسلیح نیروهای دموکراتیک سوریه و افزایش تعداد آنها به ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر امضا کرد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ به صحنه ناآرامی‌های مرگباری تبدیل شده که بر اثر آن صدها هزار نفر از مردم این کشور کشته شده و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. 

آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از شبه‌نظامیان و تروریست‌های در حال نبرد با دولت مرکزی سوریه حمایت کرده‌اند.