۰ نفر

تشدید تدابیر امنیتی سال نو در چین

۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴
کد خبر: 252495
تشدید تدابیر امنیتی سال نو در چین

چین از تشدید تدابیر امنیتی در جریان تعطیلات هفته طلایی عید بهار (سال نو به تقویم کشاورزی) در شهرها و استان های مختلف کشور خبر داد.

هزاران مامور پلیس در شهر پکن و دیگر شهرهای بزرگ و استان های مختلف تامین امنیت را برعهده گرفته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، در شهر پکن اعلام شده است که بجز هزاران مامور پلیس نزدیک به 700 هزار نفر داوطلب شده اند تا در این زمینه همکاری کنند.

پلیس گفته است تمامی مراکز حساس را زیر نظر خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد در این مکان ها در پکن کسی اقدام به ترقه بازی و نورافشانی کند.

گزارش حاکی است تاکنون بیش از یک هزار نفر که مواد محترقه را به طور غیرقانونی انبار کرده بودند در پکن دستگیر شده اند.

پکن که یکی از آلوده ترین شهرهای چین است پیش از سال نو به تقویم کشاورزی اعلام کرد که کسی حق ترقه بازی، نورافشانی و آتش بازی نخواهد داشت.

با این وصف در این ایام مردم اصولا در خارج از شهر پکن برنامه های نورافشانی را ترتیب می دهند و در بعضی مکان ها در داخل شهر نیز به طور محدود و با حضور پلیس جشن سال نو و ترقه بازی انجام می شود.

همزمان اعلام شده است در شهر پکن نزدیک به دو میلیون و 600 هزار نفر مامور شده اند تا زباله ها و ضایعات پس از انجام مراسم جشن را از سطح شهر و اطراف آن جمع آوری کنند.

سختگیری ها در این روزها بخصوص بیشتر شده است زیرا نزدیک به 115 روز می شود که در شهر پکن باران نباریده است که این بی سابقه ترین خشکسالی 47 سال گذشته در پایتخت چین است.

تعطیلات عید بهار و سال نو به تقویم کشاورزی چین امسال از ابتدای ماه فوریه شروع شد و تا 12 مارس ادامه می یابد و روزهای 15 تا 21 فوریه نیز تعطیلات هفتگی طلایی این کشور در این ایام محسوب می شود.