۰ نفر

ترامپ؛ فراتر از انتظار

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۰۶
کد خبر: 246895
ترامپ؛ فراتر از انتظار

در نخستین سالگرد آغاز به‌کار دونالد ترامپ، برخلاف تصور او از جشن سالگرد، هزاران نفر از امریکایی‌ها در اعتراض به عملکرد او به خیابان‌ها آمدند؛ طبق اخبار منتشر شده، این در حالی است که اختلافات بودجه در امریکا منجر به تعطیلی دولت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، درحالی که تنها یک‌سال از دوران فعالیت دونالد ترامپ در کاخ سفید می‌گذرد، نگرانی‌های بسیاری درباره آینده ریاست‌جمهوری او پس از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان در سال 2018 و شکست حزب جمهوری‌خواه ایجاد شده است. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در صورتی‌که جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان امریکا در سال آینده شکست بخورند، اعضای حزب دموکرات، فرصت خواهند داشت تا بینش و رویه سیاسی ترامپ و حامیان او را تغییر دهند. در واقع، آن‌طور که گفته شده، حامیان دونالد ترامپ، بر این باورند که اعضای حزب دموکرات، در صورت تصرف مجلس نمایندگان امریکا، به سمت قوانینی پیش می‌روند که بتوانند ترامپ را استیضاح کنند. به نظر یاران ترامپ، او باید برنامه‌یی را در دستور کار خود قرار دهد که کسب اکثریت کرسی‌ها را در کنگره برای جمهوری‌خواهان تضمین کند؛ اما به گفته این حامیان، ظاهرا ترامپ بی‌تجربه‌تر از آن است که وخامت اوضاع پیش روی خود و ریاست‌جمهوری‌اش را درک کند.

علاوه بر این، کمتر از یک‌چهارم امریکایی‌ها، از عملکرد ترامپ در یک‌سال اول ریاست‌جمهوری رضایت دارند؛ عملکرد شخصی که از روزهای اول فعالیت خود، مرتب از موفقیت‌ها و تحقق وعده‌های انتخاباتی خود سخن می‌گفت. این در حالی است که پیش از انتخابات 2016، بسیاری از دموکرات‌ها، بسیار به او بدبین بودند. طبق آخرین گزارش‌ها، بدبینی دموکرات‌ها در نخستین سالگرد رییس‌جمهوری ترامپ، نه تنها کم نشده بلکه افزایش قابل‌توجهی داشته است. براساس نتایج نظرسنجی اعلام شده از سوی موسسه گالوپ، به‌طور کلی 35درصد از امریکایی‌ها که در انتخابات 2016 شرکت کرده‌اند، بر این باورند که دونالد ترامپ بسیار بدتر از تصور آنها عمل کرده‌اند. همان‌طور که گفته شد، دموکرات‌ها پیش از انتخابات نیز، نگرانی‌های بسیاری از عملکرد ترامپ داشتند که براساس این نظرسنجی، حدود 52درصد اعلام کرده‌اند که ترامپ، بیشتر از تصور آنها امریکا را با مشکل روبه‌رو کرده است. آنها بر این باورند که عملکرد رییس‌جمهوری، بسیار نگران‌کننده‌تر از چیزی است که پیش‌بینی می‌کردند. این در حالی است که 46درصد از جمهوری‌خواهان اعلام کرده‌اند که ترامپ بهتر از پیش‌بینی‌های آنها عمل کرده است؛ جمهوری‌خواهانی که در زمان باراک اوباما، با رویکردهای او مشکل داشته و ترامپ را گزینه‌یی مناسب برای قدرت امریکا می‌شناختند. با این حال در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که ترامپ در ماه‌های اخیر، با بی‌پروایی‌ها و تصمیمات غیرقابل پیش‌بینی خود، چهره جمهوری‌خواهان را مخدوش کرده است.

آن‌طور که در این گزارش نیز اعلام شده، در میان جمهوری‌خواهان که از حامیان ترامپ به‌شمار می‌رفتند، حدود 11درصد از عملکرد او ناراضی هستند و بر این باورند که ترامپ ضعیف‌تر از پیش‌بینی آنها عمل کرده است. همان‌طور که گفته شد، دموکرات‌ها پیش از انتخابات 2016، نگرانی‌های بسیاری از رییس‌جمهوری دونالد ترامپ داشتند. طبق نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ، حدود 5درصد از دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند که عملکرد ترامپ، بهتر از پیش‌بینی‌ و نگرانی‌های آنها بوده است.

در این میان، حدود 44درصد از افرادی که در انتخابات 2016 شرکت کرده‌اند نیز بر این باورند که ترامپ را همان‌طور که نشان داده، پیش‌بینی کرده بودند. به‌طور کلی، در میان افرادی که در انتخابات 2016 شرکت‌ کرده‌ بودند، پس از گذشت یک‌سال از ریاست‌جمهوری ترامپ، او را خطرناک‌تر از نگرانی‌های خود معرفی کرده‌اند. به نظر بسیاری از امریکایی‌ها، دردسرهای ترامپ برای کشورشان بسیار بزرگ‌تر و بیشتر از پیش‌بینی‌هایی است که پیش از انتخابات درباره او داشته‌اند.