۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر 246720

مترو کلان‌شهر مسکو در ۱۵ ماه می سال ۱۹۳۵ راه اندازی شد و یکی از کهن‌ترین و باشکوه ترین شبکه‌ها زیرزمینی در جهان است. ایستگاه‌ها بزرگ و پرفضای این سیستم مترو که با ذهنیت ستایش از دولت کمونیست، حاکم وقت تأسیس شده بود، با مجسمه‌ها مرمری، دیوارها موزائیک، شیشه‌ها رنگین و مانند آن تزیین شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سال ۱۹۳۵، هنگامی که مترو مسکو راه‌اندازی شد، این سیستم زیرزمینی فقط ۱۱ ایستگاه داشت و ۲۸۵ هزار نفر را به مقصدها خود می‌رساند. اما امروز، سامانه مترو مسکو شامل ۲۰۶ ایستگاه است و روزانه ۹ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.

مترو مسکو با داشتن ۱۴ خط فعال، ۲۰۶ ایستگاه و راهی به درازا ۳۴۶/۲ کیلومتر و با ظرفیت ۵۳۱۴ واگن یکی از کهن‌ترین سامانه‌ها قطار شهری در جهان است.

ایستگاه های مترو مسکو به کاخ های زیر زمینی مسکو یا قصرهای مردمی نیز معروف می باشند. دلیل آن نیز راهروها و سالن های بسیار باشکوه و با عظمت ایستگاه های متو می باشد که آن را شبیه کاخ ها نموده است. از دیگر دلایل معروف شدن این ایستگاه ها به قصر وجود بیش از ۲۰ نوع سنگ مرمر و عقیق و رودونیت و سماک و غیره و وجود مجسمه و تزئینات باشکوه دیگر می باشد.