۰ نفر

یک‌سالگی ترامپ!

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۴۴
کد خبر: 246609
یک‌سالگی ترامپ!

ترامپ در یک‌ سالی که ساکن کاخ سفید شده، تقریبا همه جای دنیا را به هم ریخته است و کشوری در دنیا پیدا نمی شود که از دست او راضی باشد! حتی حامیان درجه یکش، از او رنجیده خاطر هستند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از قانون، پس از یک سال به جرأت می توان گفت که او چیزی از سیاست نمی‌داند و برای ریاست جمهوری ساخته نشده است؛ او بیشتر به درد کار در برج سازی، برگزاری مراسم دختر شایسته ومراسمی از این دست می‌خورد! شاید اگر دموکرات ها کمی چشمان شان را باز‌می‌کردند، الان مستاجر کاخ سفید، یکی از آن‌ها بود.

نظرسنجی ها چه می گویند؟

به هر حال، یک سال کامل از زمان آغاز به کار دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا می گذرد و بیش از 500نظرسنجی در مورد میزان محبوبیت وی انجام شده که نشان می دهند آمریکایی ها تاکنون در مورد ترامپ چه نظری داشته‌اند.

این نظر سنجی ها، نکاتی را درباره نخستین سال ریاست جمهوری ترامپ نشان می دهند که عبارتند از: میزان محبوبیت ترامپ از همان ابتدا به صورت تاریخی پایین بود و اکنون بدتر شده است.

میزان محبوبیت ترامپ در نخستین سال تصدی وی از هر رییس جمهوری پایین‌تر است. روسای‌جمهور زیادی در آمریکا در نخستین سال تصدی، شاهد کاهش میزان حمایت‌ها از خود بوده‌اند.

آنچه در مورد ترامپ عجیب بوده، این است که وی چطور کارش را با حسن نیت اندک آغاز کرد. ترامپ بر خلاف روسای جمهور اخیر آمریکا در حالی کارش را آغاز کرد که آمریکایی ها به یک اندازه در مورد رضایتمندی و نارضایتی از عملکرد شغلی وی اختلاف نظر داشتند.

میزان محبوب نبودن ترامپ در یک ماه شروع به افزایش کرد زیرا افرادی که پیش از این بی طرف بودند به طور فزاینده‌ای احتمال کمتری داشت که بخواهند به وی فرصت بیشتری بدهند.

ترامپ در نظرسنجی ها در سه ماهه نخست ریاست جمهوری خود در مقایسه با هر رییس جمهور دیگری در نخستین دوره تصدی از زمان جنگ دوم جهانی، بدترین امتیازها را به دست آورد.

ایندیپندنت: ترامپ، بدترین نیست!

روزنامه ایندیپندنت با گذشت یک سال از زمان ریاست جمهوری ترامپ، این سوال را مطرح کرده است که آیا ترامپ بدترین رییس جمهور آمریکاست. ممکن است ترامپ در نیمه شب در صفحه کاربری خود در توییتر پیام‌هایی منتشر کند؛ ممکن است به زنان آمریکایی توهین کند، ممکن است درباره اندازه دکمه اتمی‌اش با رهبر کره شمالی رجزخوانی کند. حتی ممکن است تحقیقات رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، مساله ای را بسیار جدی درباره وی افشا کند. به‌هر‌ترتیب، ترامپ در بحث رسوایی‌ها و جنجال‌ها، همچنان با نیکسون فاصله بسیاری خواهد داشت.

ایندیپندنت در پایان نوشت: پس اگر بخواهیم مقایسه کنیم، دونالد ترامپ بدترین رییس‌جمهور در 10 ساله گذشته نیست.

هرج و مرج، پیامد یک سال رهبری ترامپ

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: نابسامانی و هرج و مرج بر اولین سالگرد ریاست جمهوری ترامپ سایه افکنده است.

در این گزارش آمده است: پس از آنکه کاخ سفید و کنگره نتوانستند بر سر لایحه بودجه دولت به توافق برسند، به 800 هزار کارگر فدرال گفته شده است در خانه بمانند و بر سر کار حاضر نشوند. از کارگرانی که حضور آن‌ها ضروری تلقی می‌شد و پرسنل نیرو‌های مسلح خواسته شده است بر سر کار حاضر شوند. اگر روند تعطیلی دولت آمریکا ادامه داشته باشد، به احتمال فراوان این افراد حقوقی دریافت نخواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که مذاکرات درباره این بحران همچنان ادامه دارد، ترامپ سفر خود را به فلوریدا لغو کرد؛ جایی که او امیدوار بود بتواند نخستین سالگرد ریاست جمهوری‌اش را جشن بگیرد.

جهان ترامپ، جای ترس است

نیویورک‌تایمز نوشت: در سال اول ریاست‌جمهوری ترامپ، اوضاع برای آمریکا بدتر شده است.

این روزنامه آمریکایی در تحلیلی به قلم روگر کوهن نوشت: پس از یک سال اشارات گیج کننده از جانب دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از جمله دیدار دوستانه در ماه می در کاخ سفید با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و پس از آن سخنان خشونت بار وی در بیت اللحم، عباس تلاش‌های صلح ترامپ را رد کرد و آن را سیلی قرن خواند. وی میانجی گری آمریکا را نپذیرفت.

ترامپ، رییس جمهوری است که شعار سیاست خارجه وی تناقض است.

اقدام ماه گذشته ترامپ درزمینه به رسمیت شناختن (شهر اشغالی) قدس به عنوان پایتخت رژیم صیهونیستی و توییت‌های وی پس از اعلام این خبر، یک اقدام تحریک آمیز بود.

اعتراضات شدید در اولین سالگرد

در اولین سالگرد آغاز به کار دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا، صدها هزار نفر از مردم این کشور علیه او به خیابان‌ها آمدند. این تظاهرات در حالی برگزار شد که به علت اختلاف بر سر بودجه، دولت آمریکا تعطیل شده است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا انتظار چنین سالگردی را نداشت. در اولین سال روی کار‌آمدن او به جای مراسم جشن و شادی، صدها هزار نفر از مردم آمریکا در شهرهای بزرگ و کوچک به خیابان‌ها آمده و علیه ترامپ تظاهرات کردند. این تظاهرات با تعطیلی موقت دولت آمریکا به دلیل اختلاف کنگره با دولت بر سر بودجه همزمان شده است .

بیش از همه، شهرهای بزرگ مثل نیویورک، لس‌آنجلس، بوستون، دنوِر، فیلادلفیا ، واشنگتن و شهرهای کوچک محل تظاهرات اعتراضی مردم علیه ترامپ بودند. برخی تظاهرکنندگان به یاد مارش زنان علیه ترامپ در سال گذشته، کلاه‌های صورتی بر سر گذاشته بودند.