۰ نفر

۵۰ کشته و زخمی در تیراندازی‌های امروز آمریکا

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۲۲:۱۱
کد خبر: 244502
۵۰ کشته و زخمی در تیراندازی‌های امروز آمریکا

در 53 مورد تیراندازی گزارش شده در 24 ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا دستکم 20 نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند.

در یکی از تیراندازی های گزارش شده در شهر واشنگتن در ناحیه کلمبیا یک نفر کشته شد و دو نفر زخمی شدند. تیراندازی نزدیک یک مدرسه راهنمایی در این منطقه رخ داده است. جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است. در یک مورد تیراندازی در شهر ناشویل در ایالت تنسی نیز سه نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. پلیس یک فرد بیست و چهار ساله را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کرده است. پلیس می گوید علت تیراندازی اختلافات خانوادگی بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دو تن از قربانیان حادثه دو کودک پنج و هشت ساله بودند که هر دوی آنها کشته شدند. در یک مورد تیراندازی در شهر لوئیزویل در ایالت کنتاکی نیز سه نفر کشته شدند. پلیس لوئیزویل می گوید جسد این سه قربانی را در داخل یک خانه پیدا کرده است. علت کشته شدن این سه نفر مشخص نیست. یک مورد تیراندازی در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی نیز دو زخمی برجای گذاشت. حال یکی از زخمی ها وخیم گزارش شده است. هنوز هیچ کس در رابطه با این حادثه بازداشت نشده است. در سه مورد تیراندازی در ایالت اوهایو در بیست و چهار ساعت گذشته دو نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد.

سیزده مورد از تیراندازی ها در این مدت کشته یا زخمی نداشته است.

به گزارش مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا، صد و چهل و سه مورد تیراندازی در بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها پنجاه و دو نفر کشته و هشتاد و چهار نفر زخمی شدند. سی و چهار مورد از تیراندازی ها در این مدت کشته یا زخمی نداشته است.

بر این اساس، طی چهل و هشت ساعت گذشته، صد و نود و شش مورد تیراندازی گزارش شده است که در نتیجه آنها هفتاد و دو نفر کشته و صد و چهارده نفر زخمی شدند.

با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می شود، آمار تیراندازی های بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز یکشنبه نهایی می شود.

به گزارش مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا ، 1586 مورد تیراندازی از ابتدای سال 2018 تاکنون ( که تنها سیزده روز از آن می گذرد) در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آنها 475 نفر کشته و 796 نفر زخمی شدند. 21 نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر یازده سال هستند و 56 نفر از آنها را نیز نوجوانان دوازده تا هفده سال تشکیل می دهند. در این مدت 6 مورد تیراندازی به جمع، 63 مورد حمله به خانه ، 47 مورد استفاده از سلاح به عنوان وسیله دفاعی و 52 مورد نیز تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.

در یک هفته اخیر (16 تا 23 دی) 999 مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آنها 303 نفر کشته و 485 نفر زخمی شدند. 11 نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر یازده سال هستند و 40 نفر از آنها را نیز نوجوانان دوازده تا هفده سال تشکیل می دهند. در این مدت 4 مورد تیراندازی به جمع، 42 مورد حمله به خانه ، 30 مورد استفاده از سلاح به عنوان وسیله دفاعی و 27 مورد نیز تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.