۰ نفر

۳۰۶میلیارد دلار خسارات ناشی از بلایای طبیعی در آمریکا

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳
کد خبر: 243482
۳۰۶میلیارد دلار خسارات ناشی از بلایای طبیعی در آمریکا

اداره ملی امور اقیانوسی و جوی آمریکا اعلام کرد، فجایع زیست محیطی و اقلیمی در سال ۲۰۱۷، که سومین سال گرم در تاریخ آمریکا بود، بالغ بر ۳۰۶ میلیارد دلار به آمریکا ضرر زده که رقمی بی سابقه به شمار می رود.

به گزارش رویترز، اداره ملی امور اقیانوسی و جوی آمریکا اعلام کرد، فجایع زیست محیطی و اقلیمی در سال 2017، که سومین سال گرم در تاریخ آمریکا بود، بالغ بر 306 میلیارد دلار به آمریکا ضرر زده که رقمی بی سابقه به شمار می رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، گزارش این نهاد فدرال دولت آمریکا در شرایطی بر ریسک های اقتصادی ناشی از فجایع زیست محیطی صحه می گذارد که دولت دونالد ترامپ تردیدهایی جدی در مورد عوامل اصلی این فجایع مطرح ساخته و اقدام به خارج کردن آمریکا از پیمان جهانی زیست محیطی پاریس نموده است.

در گزارش این اداره همچنین گفته شده که آتش سوزی های گسترده و طوفان های هاروی، ماریا و ایرما موجب شده تا سال 2017 پرهزینه ترین سال از نظر فجایع زیست محیطی در تاریخ آمریکا باشد. رکورد قبلی با 215 میلیارد دلار خسارت به سال 2005 مربوط می شد، یعنی زمانی که طوفان های کاترینا، ویلما و ریتا سواحل آمریکا را در نوردیده بود.

در عین حال، متوسط دمای سالیانه هوا در مناطق مختلف آمریکا در سال گذشته میلادی 54.6 درجه فارنهایت (12.6 درجه سلسیوس) بوده که 2.6 درجه فارنهایت بالاتر از متوسط قرن بیستم و سومین سال گرم اززمان اغاز ثبت رکوردها در سال 1895 میلادی است. سال های 2012 و 2016 اولین و دومین سال های گرم آمریکا بوده اند.

دیک دوربین، سناتور دموکرات ایلینویز در واکنش به این گزارش در توئیتر خود نوشت: «فجایع طبیعی امسال خسارات بی سابقه ای در آمریکا بر جای گذاشته است... جایی برای رد این مسئله وجود ندارد که تغییرات آب و هوایی در طی دهه آینده تریلیون ها دلار دیگر به آمریکا ضرر خواهد زد و دلایل مالی و امنیت ملی اقتضا می کند که در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.»