۰ نفر

رشوه گرفتن داماد ترامپ از اسراییل

۱۸ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۵۳
کد خبر: 243320
رشوه گرفتن داماد ترامپ از اسراییل

نیویورک تایمز گزارش داده که پیش از سفر سال گذشته دونالد ترامپ به رژیم صهیونیستی، شرکت وابسته به خانواده پدری دامادش، ۳۵میلیون دلار از یک شرکت اسرائیلی دریافت کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در حالی که از زمان آغاز به کار دولت دونالد ترامپ و انتصاب داماد یهودی او به عنوان مشاور ارشد رئیس‌جمهور، روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی گسترده‌تر از قبل شده است، حالا یک رسانه آمریکایی از پرداخت چندین میلیون دلاری یک شرکت مستقر در تل‌آویو به خانواده پدری داماد ترامپ خبر داده است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، پیش از سفر رسمی سال گذشته رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی، خانواده «جرد کوشنر» داماد ترامپ از یک شرکت اسرائیلی مستقر در تل‌آویو پول دریافت کرد.

به گفته یکی از مدیران «منورا میوتاچیم» که از شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه بیمه و تجارت است، مبلغ 30 میلیون دلار توسط این شرکت به «شرکت‌های کوشنر» پرداخت شد.

نیویورک تایمز می‌نویسد با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد داماد ترامپ در پرداخت پول به شرکت خانواده‌ پدری‌اش مداخله داشته باشد، این موضوع قوانین فدرال را نقض نمی‌کند.

البته رئیس شرکت مستقر در تل‌آویو ضمن تایید خبر پرداخت پول به شرکت خانواده کوشنر مدعی شد که «موضوع ارتباط با رئیس‌جمهور(آمریکا) اصلا در جریان نبود».

شوهر «ایوانکا ترامپ» تا پیش از آغاز فعالیت به عنوان مشاور ترامپ، در «شرکت‌های کوشنر» فعالیت داشت اما از سال 2016 آنجا را ترک کرد و به کاخ سفید ملحق شود.

ارتباط‌های خانواده کوشنر با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی پیش از این هم سوژه برخی رسانه‌ها شده بود.

بنیامین نتانیاهو در اولین دیدارش با دونالد ترامپ در کاخ سفید، در اظهاراتی درباره داماد یهودی ترامپ گفته بود که «من جرد(کوشنر) را از بچگی می‌شناسم».