۰ نفر

برف سنگین آمریکا را فلج کرد

۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۰۱
کد خبر: 242518
 برف سنگین آمریکا را فلج کرد

وقوع یک طوفان موسمی قدرتمند در شمال شرق آمریکا موجب قطعی برق ده ها هزار آمریکایی و لغو ۵ هزار پرواز در سراسر آمریکا شد.

به گزارش از رویترز، وقوع یک طوفان موسمی قدرتمند در شمال شرق آمریکا موجب قطعی برق ده ها هزار آمریکایی شد و بیش از 14 کشته بر جای گذاشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، هزاران پرواز در سراسر آمریکا لغو شده، ماموران آتش نشانی مشغول نجات رانندگان از خیابان های سیل زده بوستون هستند، نیروهای گارد ملی در شمال شرق آمریکا بسیج شده اند و فعالیت دو فرودگاه اصلی نیویورک به دلیل کولاک مختل شده است.

بر اساس اعلام سرویس هواشناسی ملی آمریکا، وزش باد با سرعت بیش از 70 مایل در ساعت (113 کیلومتر در ساعت) موجب افتادن تیرهای برق شده است.

حدود 80 هزار خانه و محل کار در شمال شرق و جنوب شرق آمریکا که طوفان روز چهارشنبه به آنجا رسیده بود در بی برقی به سر می برند.

بر اساس اعلام هواشناسی آمریکا، تاکنون 12 اینج برف در بوستون باریده و برف بیشتری نیز در راه است. بنادر نیوجرسی زیر حدود یک و نیم فوت برف دفن شده است.

در اثر وقوع طوفان تاکنون دست کم 14 تن کشته شده اند که 4 نفر در کارولینای شمالی بر اثر تصادف و 2 نفر در تگزاس به دلیل سرما جان داده اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، حدود 500 نفر از پرسنل گارد ملی در امتداد سواحل شرقی برای ارائه کمک های اضطراری فعال شده اند.

این گزارش همچنین حاکی است، بیش از 5 هزار پرواز در سراسر آمریکا لغو شده است. به دلیل کولاک شدید تمامی پروازهای فرودگاه های جان اف کندی و لاگواردیای نیویورک به حالت تعلیق درآمده است.