۰ نفر

دوران رکود اقتصادی جهان در سال‌۲۰۱۷ پایان یافت

۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 240803
دوران رکود اقتصادی جهان در سال‌۲۰۱۷ پایان یافت

نتایج بررسی ها و تحقیقات بلومبرگ نشان می دهد که اقتصاد جهان در سال 2017 میلادی به طور کامل از رکود ناشی از بحران مالی 2007 میلادی خارج شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ، بسیاری از کشورهای در حال توسعه در سال 2017 میلادی عملکرد خیره کننده ای داشته اند و این مساله کمک زیادی به افزایش و بهبود رشد اقتصادی جهان کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش به نظر می رسد پیش بینی های قبلی بلومبرگ درباره ناامید کننده بودن رشد اقتصادی جهان در سال 2017 میلادی نادرست بوده است. یکی از بزرگترین شگفتی ها در سال 2017 میلادی، رشد فراتر از انتظار اقتصاد منطقه یورو بوده است. منطقه یورو در سال 2017 میلادی با رشد اقتصادی 2.3 درصدی روبرو شده که این بالاترین رشد در ده سال اخیر بوده است. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی در اوایل سال 2017 میلادی رشد اقتصادی منطقه یورو را 1.4 درصد پیش بینی کرده بودند.

حتی بریتانیا نیز در سال 2017 میلادی رشد اقتصادی بهتری نسبت به انتظارات و پیش بینی های اولیه داشته است. به اعتقاد برخی تحلیلگران ارشد اقتصادی به نظر می رسد که اوضاع اقتصادی جهان با گذشت 10 سال از بحران مالی بزرگ 2007 میلادی اکنون به حالت عادی رسیده است. نرخ تورم در اقتصاد جهانی نیز رو به بازگشت به مسیر صعودی است. این در حالی است که اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان همچنان ادامه دارد.

سامی چار، تحلیلگر ارشد موسسه لومبارد اودیر گفت: یک دهه طول کشید تا دنیا بحران اقتصادی را پشت سر گذاشت. اقتصاد جهانی بالاخره از یک استحکام عادی برخوردار شده و نرخ تورم دارد به وضعیت عادی بر می گردد. بانک های مرکزی نیز اکنون قادرند به تدریج سیاست های حمایتی خود را کاهش دهند.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود طی سال آینده نیز 3 بار دیگر بهره را افزایش دهد، بانک مرکزی انگلیس برای نخستین بار در ده سال گذشته تصمیم گرفت تا در ماه نوامبر نرخ بهره را افزایش دهد.

بررسی آمارهای جدید صندوق بین المللی پول و بلومبرگ نشان می دهد که رشد اقتصادی جهان امسال به 3.6 درصد رسیده است. این رقم پیش از این 3.4  درصد پیش بینی شده بود. رشد اقتصادی کانادا نیز امسال به 3 درصد رسیده در حالی که این رقم پیش از این 1.8 درصد پیش بینی شده بود. رشد اقتصادی آلمان نیز به بیش از 2.5 درصد رسیده در حالی که این رقم اوایل امسال 1.4 درصد پیش بینی شده بود.رشد اقتصادی آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به پیش بینی های اولیه به 2.3 درصد رسیده است. رشد اقتصادی فرانسه به 1.8 درصد رسیده است، نسبت به پیش بینی اولیه 1.2 درصدی.

رشد اقتصادی ژاپن نیز امسال به 1.6 درصد رسیده است این رقم نیز پیش از این یک درصد اعلام شده بود.