۰ نفر

مخالفت روسیه و سوریه با قطعنامه سازمان ملل درباره میانمار

۴ دی ۱۳۹۶، ۲۲:۴۴
کد خبر: 240145
مخالفت روسیه و سوریه با قطعنامه سازمان ملل درباره میانمار

برخی کشورها با قطعنامه سازمان ملل که خواستار بازگشت آوارگان روهینگیایی و اعطای حقوق شهروندی به آنان شده بود، مخالفت کردند.

چین، روسیه و چند کشور دیگر به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره روهینگیا رأی مخالف دادند. به نوشته روزنامه گاردین، مجمع عمومی سازمان ملل از میانمار خواسته بود به اقدامات نظامی علیه مسلمانان روهینگیا پایان دهد و اجازه دسترسی به نیروهای امداد و خواستار بازگشت آوارگان روهینگیا و اعطای حقوق شهروندی برای آنان شده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، کشورهای چین، روسیه، لائوس، فیلیپین، سوریه، بلاروس، زیمباوه و کامبوج با میانمار همراهی کردند و به این قطعنامه رأی مخالف دادند.

این قطعنامه با 122 رای موافق و 10 رای مخالف و 24 غایب، تصویب شد.

از روز 25 آگوست تاکنون بیش از 650 هزار مسلمان روهینگیا به دلیل خشونت‌ها و حملات ارتش میانمار از این کشور گریخته‌اند. 

مسلمان میانماری ساکن ایالت راخین در غرب میانمار به نام مسلمانان روهینگیا شناخته می‌شوند. آنان دست‌کم از سال 2012 مورد حمله بوداییان هستند و آنچه بر شدت این وضعیت می‌افزاید سکوت مقامات دولتی است تا جایی که گاه نظامیان دولتی نیز در اقدامات خشونت‌بار سهیم می‌شوند. 

تاکنون قتل‌های فجیعی علیه مسلمانان این منطقه که شمارشان یک میلیون و صدهزار نفر برآورد شده بود، اتفاق افتاده و هزاران نفر (140 هزار حداقل) از محل زندگی خود آواره شده‌اند.