۰ نفر

کالیفرنیا همچنان در آتش می‌سوزد

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۹
کد خبر: 238317
کالیفرنیا همچنان در آتش می‌سوزد

آتش سوزی مهیب که از حدود دو هفته پیش در نواحی جنوبی ایالت کالیفرنیا آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و بر شدت آن افزوده شده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: آتش سوزی موسوم به 'توماس' که اکنون به منطقه 'سانتا بارابارا' در جنوب ایالت کالیفرنیا رسیده، ۲۵۶هزار جریب (۱۰۸ هزار هکتار) از این اراضی را طعمه حریق کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سی ان ان گزارش داد آتش سوزی توماس به سومین آتش سوزی مهیب در تاریخ آتش سوزی کالیفرنیا تبدیل شده است.

این امر منجر به تخلیه بیش از ۱۲هزار نفر دیگر از ساکنان منطقه سانتاباربارا در ایالت کالیفرنیا شده است و صدها خانه را طعمه حریق ساخت.

این شبکه تلویزیونی افزود: بر اثر این آتش سوزی تاکنون دو نفر، یک مامور آتش نشان و یک ساکن محلی که تلاش داشت از شعله های آتش بگریزد، کشته شدند.

این آتش سوزی که از ۱۳آذرماه آغاز شده بود بسیاری از مناطق جنوبی کالیفرنیا از جمله منطقه وینچورا را بطور کامل طعمه حریق ساخت و ۵۵ هزار هکتار از ایالت کالیفرنیا را در برگرفت.

سی ان ان گزارش داد: وزش باد شدید و خشکی هوا بر شدت این آتش سوزی افزوده است.

'دایو زانیبونی' سخنگوی اداره آتش نشانی ناحیه سانتا بارابار از تمامی ساکنان این منطقه خواست به دلیل حفظ امنیت جانی، این مناطق را ترک کنند.

سی ان ان افزود: ماموران آتش نشان تاکنون توانسته اند تنها ۴۰ درصد از این آتش سوزی را مهار کنند.

بنابراین گزارش، توماس پس از دو آتش سوزی 'سدار' و 'راش' که به ترتیب در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ میلادی روی دادند، بزرگترین آتش سوزی تاریخ کالیفرنیا است.

نخستین آتش سوزی مهیب در تاریخ ایالت کالیفرنیا موسوم به 'لاگونا' سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی گزارش شد.

سی ان ان پیشتر و درمورخ ۱۸ آذرماه درباره آتش سوزی در کالیفرنیا گفته بود: در منطقه 'ونچورا' ۱۴۳ هزار جریب ( نزدیک به ۵۸هزار هکتار) از اراضی ایالت کالیفرنیا طمعه حریق شده و وسعت این آتش سوزی سه برابر وسعت 'واشنگتن دی.سی' پایتخت آمریکا است.

در آن تاریخ اداره هواشناسی آمریکا برای مناطق 'سانتا باربارا' (Santa Barbara) که هم اکنون طعمه حریق شده، لس آنجلس، سن دیگو و مناطق جنوبی کالیفرنیا شرایط وقوع آتش سوزی پیش بینی کرد که این به معنای اعلام وضعیت قرمز برای نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از ساکنان این مناطق بود.

ایالت کالیفرنیا با وسعتی نزدیک به ۴۳۴هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۳۹ میلیون نفر یکی از بزرگترین ایالت های آمریکا است که در غرب این کشور قرار دارد، این ایالت هرساله به دلیل خشکی آب و هوا و وزش بادهای خشک شاهد آتش سوزی های گسترده است.