۰ نفر

با رویکرد جنگ طلبی کره‌شمالی برنامه هسته‌ای را ادامه می‌دهد

۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۳
کد خبر: 238072
با رویکرد جنگ طلبی کره‌شمالی برنامه هسته‌ای را ادامه می‌دهد

سفیر روسیه در سازمان ملل هشدار داد تا زمانی که آمریکا لفاظی‌های جنگ‌طلبانه و اقدامات تهاجمی علیه پیونگ‌یانگ را کنار نگذارد، کره شمالی نیز از برنامه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «واسیلی نبنزیا» سفیر دائم روسیه در سازمان ملل در نشست اخیر شورای امنیت اعلام کرد که جنگ در شبه‌جزیره کره ممکن است هر لحظه آغاز شود، چرا که تا کنون خصومت‌ها و دشمنی‌ها در این منطقه به این حد نرسیده بود.

بنا بر گزارش «فورت راس نیوز»، نبنزیا اعلام کرد، زمان حاضر «یکی از  حساس‌ترین و پرهیجان‌ترین مراحل روند تحولات در شبه‌جزیره کره است».

وی افزود: «این اصلا اغراق نیست که بگوییم صلح در منطقه به آزمون‌های جدی گذاشته شده است و تهدید وقوع تقابل و درگیری به مرحله بسیار حساسی رسیده است و تا کنون تا این اندازه این تهدید شدید نبوده است».

نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: «لفاظی‌های خصم‌آمیز و نمایش قدرت بی‌ملاحظه، شرایطی را ایجاد کرده که کل دنیا حدس‌هایی درباره احتمال وقوع یک جنگ در منطقه می‌زند. این یک واقعیت است که در چنین شرایط پیچیده‌ای هرگونه اقدام اشتباه و مبی‌ملاحظه می‌تواند عواقب ناگواری را به بار آورد».

وی در ادامه توضیح می‌دهد، مادامی که آمریکا به اقدامات تهاجمی خود در قبال پیونگ‌یانگ ادامه می‌دهد، کره شمالی هرگز از برنامه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید.