۰ نفر

پوتین در انتخابات به عنوان نامزد مستقل شرکت می‌کند

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۵
کد خبر: 237754
پوتین در انتخابات به عنوان نامزد مستقل شرکت می‌کند

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس خبری سالانه خود تایید کرد، در انتخابات آتی به عنوان نامزد مستقل شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امسال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مراسمی با حضور ۱۶۴۰ خبرنگار شرکت کرده است تا در کنفرانس پایان سال میلادی به سوالات آنها پاسخ دهد. این سیزدهمین نشست سالانه پوتین با روزنامه‌نگاران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به عنوان اولین سوال از پوتین پرسیده شد که چرا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند و دیدگاه او برای روسیه چیست. رئیس‌جمهوری روسیه گفت: "قطعا برنامه انتخاباتی دارم." او همچنین تاکید کرد، به عنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند. پوتین گفت: ترجیح می‌دهم اکنون درباره برنامه انتخاباتی صحبت نکنم اما قطعا همانند نامزدهای دیگر برنامه داریم و باید اینگونه باشد. عملا این برنامه الان وجود دارد. باز هم تکرار می‌کنم شاید امروز (در کنفرانس سالانه) اعلام آن صحیح نباشد.

رهبر روسیه در ادامه درباره اقتصاد سخن گفت. پوتین همچنین درباره مخالفت‌ها در کشورش گفت: مردم حق دارند مخالفت خودشان را بیان کنند اما اپوزیسیون کنونی هیچ‌گونه برنامه واقعی‌ای ندارد. با این حال رئیس‌جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد بتواند حمایت احزاب و سازمان‌های دولتی را به رغم اینکه به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت می‌کند،‌ جلب کند.

تحریم‌ها

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین درباره تحریم‌های اعمال‌شده از سوی غرب علیه مسکو گفت، تحریم‌ها در اقتصاد روسیه تاثیر داشتند اما نه به اندازه کاهش بهای نفت. او گفت: اطمینان دارم که این تحریم‌ها اثری مشابه افت بهای نفت ندارند اما در کل تاثیرگذار هستند. می‌توانیم بعدا مفصلا در این رابطه صحبت کنیم.