۰ نفر

حضور بمب افکن‌های چین بر فراز اقیانوس آرام

۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۸:۱۸
کد خبر: 237426
 حضور بمب افکن‌های چین بر فراز اقیانوس آرام

وزارت دفاع چین امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد شماری از بمب افکن ها و جنگنده های این کشور یک رزمایش جدید در اطراف تنگه میاکو در نزدیکی ژاپن و بر فراز اقیانوس آرام برگزار کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  این چندمین بار در سال جاری میلادی است که جنگنده ها و بمب افکن های نیروی هوایی چین در این منطقه تمریناتی برگزار می کنند. در بیانیه که تارنمایی یی سی چین به آن اشاره کرده، آمده است که بمب افکن های اچ 6 و جنگنده های سوخو 30 و جی 11 چین در این عملیات حضور داشته اند.

این بیانیه زمان رزمایش را روز دوشنبه این هفته اعلام کرده ولی جزییات زیادی در باره آن منتشر نکرده و تصریح کرده که رزمایش در تنگه میاکو و کانال «باشی» صورت گرفته است.

همزمان 'شن جینکه' سخنگوی وزارت دفاع چین در مصاحبه ای گفت که هواپیماهای شناسایی، هواپیماهای سوخت رسان و دارای رادارهای هشدار دهنده هم در این تمرینات حضور داشته اند.

وی گفت بالا بردن توان رزمی چین و همچنین حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین از اهداف اصلی این رزمایش ها در آبهای دور دست است که بر اساس قوانین بین المللی و به صورت مقرر انجام می شود.

رسانه چینی می نویسد که این کشور می خواهد تضمین کند در صورتی که درگیری در منطقه صورت گیرد، این کشور توان پیروزی در چنین جنگی را خواهد داشت.

گزارش خبرگزاری شینهوا هم حاکی است جنگنده ها و بمب افکن های چین و ناوهای جنگی این کشور چندین بار در سال 2017 میلادی در تنگه میاکو در منطقه ای واقع در شمال شرق تایوان حضور یافته و رزمایش برگزار کرده اند.

این رزمایش ها به دنبال حضور ناوهای آمریکایی در دریای جنوبی و دریای شرقی و برگزاری رزمایش های مکرر این کشور در شبه جزیره کره و دریای شرقی انجام می شود.

این گزارش می افزاید که رزمایش مذکور چین جزو تمرینات مقرر است که در سال برگزار می شود و تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست. پیشتر ژاپن و تایوان به دلیل اینکه ناو هواپیمابر چین به همراه چند ناو دیگر در این منطقه رزمایش برگزار کردند، اعتراضاتی کرده بودند.