۰ نفر

غرب به پیروزی خود در افغانستان، عراق و لیبی افتخار کند!

۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 236951
غرب به پیروزی خود در افغانستان، عراق و لیبی افتخار کند!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت ائتلاف آمریکا که مدعی پیشرفت‌های معنادار علیه داعش در سوریه است به جای غلو کردن و زیرسوال بردن دستاوردهای مسکو در جنگ با داعش به دستاوردهایش در افغانستان، عراق و لیبی افتخار کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه یک سخنگوی عملیات موسوم به "عزم راسخ" که از سوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در سوریه اجرا می‌شود با رد بیانیه‌های وزارت دفاع روسیه درباره پیروزی بر داعش ادعا کرد برخلاف آنچه که روسیه درباره آزادی سوریه از داعش گفته این گروه تروریستی همچنان به عملیات در منطقه دیرالزور ادامه می‌دهند.

این سخنگو مدعی شد: این ائتلاف تحت رهبری آمریکا است که توانسته پیشرفت‌های معنادار علیه داعش به دست آورد نه روسیه یا حکومت سوریه!

این در حالی است که ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز از پذیرفتن نقش مسکو در شکست دادن داعش سرباز زده و به جای آن روسیه را متهم به "تصاحب کردن" پیروزی که ائتلاف آمریکایی به دست آورده، کرد!

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این بیانیه‌ها که شدیدا نقش مسکو را در شکست تروریست‌ها در سوریه زیرسوال بردند به سیاستمداران غربی توصیه کرد که به موفقیت‌های خود در کشورهایی که چندین سال است در آنها صدها هزار نفر کشته شده و زیرساخت‌ها نابود شده‌اند، افتخار کنند.

زاخارووا در صفحه فیس‌بوک خود به ویژه در واکنش به صحبت‌های لودریان نوشت: شرکای غربی ما در روزهای اخیر گفته‌اند که نه روسیه بلکه ائتلاف آنها داعش را در سوریه شکست داده است. آقای عزیز، دست بردارید! شما باید به موفقیت‌هایتان در عراق، لیبی و افغانستان افتخار کنید!

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که شنیدن صحبت‌های وزیر امور خارجه فرانسه "عجیب" بوده است.

این وزارتخانه خاطر نشان کرد: شکست داعش در سوریه در درجه اول حاصل اقدامات رهبران و نیروهای دولتی سوریه بوده است.

نیروهای مسلح سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، صدها شهر را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کردند و کل اراضی این کشور را زیر کنترل رهبران مشروع سوریه عملا قرار دادند.

در عین حال وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: ائتلاف آمریکایی تنها توانسته به اصطلاح "آزادی" شهر رقه را به دست آورد و این "پیروزی" هم به قیمت نابودی کامل این شهر تمام شد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که ائتلاف آمریکا نیروهای دولتی سوریه را نیز هدف قرار داده و حملات هوایی مستقیم به مواضع آنها در دیرالزور انجام داده است.