۰ نفر

تقویت احتمال حمله پیشدستانه آمریکا به کره شمالی

۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱:۳۹
کد خبر: 235492
تقویت احتمال حمله پیشدستانه آمریکا به کره شمالی

لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوریخواهان هشدار داد هر بار که کره شمالی یک آزمایش موشکی یا هسته ای انجام می دهد، احتمال حمله پیشدستانه آمریکا علیه کره شمالی بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گراهام روز یکشنبه در برنامه «رو در رو با ملت» از شبکه سی.بی.اس اظهار داشت: اگر یک آزمایش هسته ای زیرزمینی انجام شود، باید برای یک پاسخ جدی از جانب آمریکا آماده شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اظهارات گراهام در راستای صحبت های هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا است که روز شنبه در اجلاسی امنیتی در واشنگتن گفته بود که احتمال جنگ با کره شمالی «روز به روز بیشتر می شود.»

کره شمالی هفته گذشته یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد که بار دیگر شبه جزیره کره را دچار تنش کرده است.

آمریکا خواستار تحریم های بین المللی بیشتر از جمله قطع صادرات نفت به کره شمالی و انزوای این کشور شده است. اما مک مستر و گراهام معتقد هستند که با وجود تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران کره شمالی، خطر جنگ در حال افزایش است.

مک مستر گفت: تلاش می کنیم که این مشکل را حل کنیم. به نظر من، این بی ثبات کننده ترین تحول در دوره پس از جنگ جهانی دوم است.

گراهام نیز که در حوزه سیاست خارجی آمریکا جزو تندروها به شمار می آید، اظهار داشت که وی با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت و گوهای فراوانی درباره این وضعیت داشته است.

وی گفت که سیاست دولت این است که «کره شمالی را از رسیدن به قابلیت هدف قرار دادن آمریکا با موشک های مسلح به کلاهک هسته ای باز دارد، نه اینکه آن را مهار کند.»

گراهام در توضیح بازداشتن کره شمالی از دستیابی به چنین قابلیتی افزود: یعنی جنگ بازدارنده به عنوان آخرین حربه. در حالی که فناوری آنها رو به رشد است، حمله پیشدستانه محتمل تر می شود. هر آزمایش موشکی و هر آزمایش زیرزمینی سلاح های هسته ای این احتمال را افزایش می دهد.

این سناتور ارشد تاکید کرد: به نظر من، زمان ما رو به اتمام است. چینی ها تلاش هایی می کنند اما ثمری ندارد.

این در حالی است که چین از اجرای تحریم های مربوط به قطع صادرات نفت خام به کره شمالی امنتاع کرده است.