۰ نفر

سرنوشت بازمانده‌های داعش در سوریه

۲ آذر ۱۳۹۶، ۲:۲۲
کد خبر: 233236
 سرنوشت بازمانده‌های داعش در سوریه

پس از آزادسازی شهر راهبردی البوکمال سوریه، بازمانده های داعش در کرانه شرقی و غربی رود فرات سرنوشتی جز تسلیم شدن یا مرگ ندارند.

الاعلام الحربی اعلام کرد: با سیطره بر آخرین شهری که داعش در سوریه تحت اشغال خود داشت و در عملیاتی به فرماندهی سردار سلیمانی، داعش نفس های آخر خود را در سوریه می کشد و بازمانده های آن در مناطق اندکی در شرق و غرب رود فرات باقی مانده اند. اما سرکرده های خارجی داعش، آنها تماسهای زیادی با آمریکایی ها برای خروج از منطقه داشته اند و برخی اطلاعات از فرود بالگردها و خارج کردن شماری از سرکرده های داعش از منطقه حکایت دارد و برخی دیگر نیز از طریق قاچاقچیان صحرای سوریه از سمت رود فرات در تلاش هستند که خود را به مرز ترکیه برسانند و داعشی ها بومی نیز تماس هایی با نیروهای سوریه دموکراتیک برای تسلیم خودشان از سمت شرق رود دارند و برخی نیز در غرب رود تسلیم نیروهای ارتش سوریه شده اند. داعشی ها باقیمانده در شرق و غرب رود فرات سرنوشتشان مرگ در ساعات و روزهای آینده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، داعش در غرب رود فرات در منطقه ای بالغ بر ۷۵۰۰ کیلومتر مربع از شمال غرب بادیه البوکمال تا جنوب شرق السخنه هستند که شامل روستاها و مناطقی است که بارزترین آنها معیزیله، روستای طماح، وادی الصرایم، فیضه القلع، ارض الصلبی، وادی الهیل، رجم عناد، وادی المیاه و الحزم الاحمر است. این داعشی ها با مناطق تحت سیطره این گروه در شرق رود فرات در ارتباط هستند جایی که نیروهای سوریه دموکراتیک در خطی به امتداد ۲۵ کیلومتر از شمال البوکمال تا جنوب المیادین حضور دارد.

اما در شرق رود فرات؛ داعشی ها در منطقه ای حدود ۶۵۰۰ کیلومتر مربع از شمال البوکمال تا جنوب مرکده در استان الحسکه هستند. منطقه ای که محصور میان مرزهای شرقی با عراق و ناحیه صور در غرب است که نیروهای سوریه دموکراتیک هستند. از مهمترین این روستاها و مناطق می توان به عظمان، الوطیفه، الهریشه، جبل الاعوج، سبخ الوحده، قاره فلیطح، المستریحه، هضاب ابو راسین، رجم الفریجه، فیضه العلیات سوریه و هجین اشاره کرد.

الاعلام الحربی گزارش داد: با توجه به اینکه ارتباط میان دو منطقه مذکور تحت اشغال داعش قطع شده است، داعشی ها چاره ای جز تسلیم شدن یا جنگ و سرنوشت مشخص یعنی نابودی ندارند.