۰ نفر

رشد تجارت آنلاین در آغاز تعطیلات سال نو

۱ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۲
کد خبر: 233032
 رشد تجارت آنلاین در آغاز تعطیلات سال نو

در سال‌های گذشته با نزدیک شدن به زمان تعطیلات سال نو، بیش از هر چیزی برنامه‌ریزی برای بازارگردی و خرید اهمیت پیدا می‌کرد. لذت حضور در خیابان‌ها و مراکز خرید یکی از ارکان جدایی‌ناپذیر استقبال از تعطیلات و جشن‌ها به ‌شمار می‌رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، رفته‌رفته با توجه به تغییرات چشم‌گیری که در اوضاع اقتصادی و شیوه معیشت افراد ایجاد شد، جای خالی فروشگاه‌های اینترنتی احساس شد. در شرایط اقتصادی ایجاد شده در دنیای امروز با توجه به مشغله و ساعات کاری همچنین با توجه به افزایش ترافیک، خریدهای حضوری از فروشگاه‌ها جذابیت خود را از دست داده و به ‌فعالیتی زمان‌گیر و فروش اینترنتی به امری ضروری تبدیل شده است. در سال‌های اخیر، خرید و فروش آنلاین بسیاری آسان و گسترده شده و راهی برای جلوگیری از صرف هزینه‌های بیهوده برای فروشنده و خریدار است. در گذشته فضای مجازی، محیطی تشریفاتی و گاهی غیرقابل اعتماد شناخته می‌شد اما امروزه، بسیاری افراد از فرصت‌های این فضا برای کسب درآمد اطلاع داشته و استفاده می‌کنند.

در این میان همان‌طور که گفته شد، خرید و فروش آنلاین یکی از مهم‌ترین روش‌های درآمدزایی محسوب می‌شود. طبق گزارش‌های به دست آمده، از سال 2008، آگهی‌های تبلیغاتی اینترنتی نیز رشد قابل‌ توجهی پیدا کرد. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده، تجارت آنلاین با سرعت چشم‌گیری در حال رشد است. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی کام‌اسکور در سال 2015 مجموع تجارت آنلاین در ایام تعطیلات، رقمی بیش از 63میلیارد دلار بود.

طبق این گزارش، حدود 56.4درصد از خریدهای آنلاین در سال 2015 از طریق کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها انجام شده است. در این میان سهم تلفن‌های همراه در خریدهای اینترنتی حدود 11.9درصد گزارش شده است. همان‌طور که گفته شد، تجارت آنلاین به صورت چشم‌گیری در حال رشد است. طبق آمار اعلام شده سال 2016 با رشد 20میلیاردی در خرید‌های اینترنتی همراه بود. در این سال مجموع خریدهای اینترنتی در سراسر جهان در زمان تعطیلات بیش از 80میلیارد دلار اعلام شد. طبق این گزارش حدود 63 درصد از خریدهای آنلاین در سال 2016 از طریق کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها انجام شده است.

هرچند که در بسیاری از گزارش‌ها، اعلام شده که با توجه به در دسترس بودن تلفن‌های همراه و قابلیت اتصال به لینک‌های ارسال شده از طریق پیامک، خریدهای آنلاین از طریق تلفن‌های همراه، درصد کمی از تجارت آنلاین را به خود اختصاص داده است. طبق آمار کام‌اسکور، تنها 17 درصد از مجموع خرید‌های اینترنتی در سال 2016 از طریق تلفن‌های همراه صورت گرفته است. این در حالی است که اپلیکشن‌های تلفن همراه، امتیازات و مزایای بیشتری نسبت به استفاده از مرورگر در کامپیوترها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بر این اساس طبق آمار اعلام شده در سال 016، پرداخت هزینه خریدهای آنلاین از طریق کامپیوتر در مقایسه با سال 2015 حدود 12درصد افزایش داشته و خریدهای اینترنتی از طریق تلفن‌های همراه در یک‌سال رشد 44 درصدی را تجربه کرده‌اند.

امروزه فناوری تحول بزرگی در فرآیند خرید ایجاد کرده و همان‌طور که در گزارش‌ها آمده، پیش از این، افراد برای خرید باید خانه یا محل کار خود را ترک کرده و به بازار و فروشگاه‌ها می‌رفتند؛ اما حالا تنها با چند کلیک می‌توانند وسایل مورد نیاز خود را بدون اتلاف وقت در برابر خود ببینند. آن‌طور که در این گزارش آمده، وب‌سایت‌های خرید آنلاین رشد قابل توجهی داشته‌اند تا بتوانند تقاضاهای مشتریان را برآورده کنند. بنابراین دامنه انتخاب خریداران بیشتر از قبل شده و می‌توانند هر آنچه مناسب‌تر است را به راحتی به دست بیاورند.