۰ نفر

واکنش آمریکا به سخنان فرمانده کل سپاه

۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۸:۵۶
کد خبر: 228768
واکنش آمریکا به سخنان فرمانده کل سپاه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان فرمانده سپاه پاسداران درباره برد موشکهای ایران، تاکید کرد که 2 هزار کیلومتر هم برد خیلی زیادی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «هیثر نوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه در واکنش به سخنان سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران که روز سه شنبه گفته بود مقام معظم رهبری برای موشکهای ایران سقف 2 هزار کیلومتر را تعیین کرده‌اند گفت: خب 2000 کیلومتر برد واقعا زیادی است. این قطعا کشورهای دیگر که از متحدان ما نیز هستند را در برد موشکهای آنها قرار می‌دهد.

وی افزود: با این وجود من نمی‌خواهم درباره هر موضگیری مقامات ایرانی یا مقامات هرکشور دیگر در جهان صحبت کنم. اما چیزی که ما و متحدانمان می‌دانیم این است که موشکهای بالستیک ایران تهدیدی برای ایالات متحده و همچنین دیگر متحدانمان در منطقه از جمله متحدان عربمان است.

وی افزود: متحدانمان این را می‌فهمند و ما با آنها درباره نگرانیهایمان در زمینه فعالیتهای بی ثبات کننده ایران گفتگو و رایزنی می‌کنیم. بنابراین تنها آمریکا نیست که ایران را تهدید می‌داند درباره متحدانمان نیز این مساله صادق است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد؛ موشکهای ساخت ایران که مدتهاست در حال استفاده هستند آتش درگیری در منطقه را شعله ور کرده است. موشکهای بالستیک ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستند. ما به دنبال این هستیم که ایران مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل عمل کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رد پیشنهاد ترامپ برای دیدار با روحانی از سوی ایران نیز گفت: ایران درخواست دولت آمریکا  برای برگزاری نشستی با حضور مقام‌های بلندپایه را رد کرده است.

وی در واکنش به اصرار مکرر خبرنگاران درباره اینکه آیا ایران پیشنهاد دیدار با دونالد ترامپ را رد کرده یا پیشنهاد برای دیدار با مقام دیگری مثل ظریف بوده است، از پاسخگویی مستقیم طفره رفت ولی با سوالات مکرر خبرنگاران و پافشاری آنها در نهایت تایید کرد که بله آنها این پیشنهاد(دیدار با ترامپ) را رد کرده‌اند.

 سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه همایش جهان بدون ترور که صبح امروز در تهران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص توان موشکی سپاه برای پاسخگویی به تهدیدات اظهار داشت: برد موشک‌های ما طبق سیاست‌هایی که رهبری تعیین کردند محدود بوده و 2 هزار کیلومتر است و هرچند توانمندی برای افزایش این برد وجود دارد اما این میزان فعلاً کفایت می‌کند چرا که آمریکایی‌ها به اندازه کافی در شعاع 2 هزار کیلومتر در اطراف کشور ما حضور دارند که در صورت تهاجم به آنها پاسخ داده خواهد شد.(جزئیات بیشتر)