۰ نفر

تشکر رژیم صهیونیستی از آمریکا برای تحریم‌های ایران

۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 227797
تشکر رژیم صهیونیستی از آمریکا برای تحریم‌های ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وزیر خزانه‌داری آمریکا به دلیل تحریم‌های اخیر این کشور علیه ایران تشکر کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا که برای اولین بار از زمان فعالیتش در این سمت به فلسطین اشغالی سفر کرده است، از آمریکا بایت تحریم‌های جدیدش علیه ایران تشکر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو در دیدار با منوچین از وی بابت اقدام محکم وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران، به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله تشکر کرده است.

همچنین وزیر خزانه‌داری آمریکا در این دیدار گفت: من نمی‌توانم از اینکه در اولین سفر رسمی‌ام به اینجا آمده‌ام خرسندتر از این باشم. ما در منطقه شریکی بهتر از اسرائیل نداریم.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه نیز طرح فراجناحی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بر سر برنامه موشک‌های بالستیک این کشور را بدون لغو توافق هسته‌ای که رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده است از آن خارج می‌شود، به تصویب رساند.

این طرح با 423 رای موافق در برابر تنها دو رأی مخالف به تصویب رسید.

این اقدام کنگره در راستای سیاست دولت ترامپ برای متوقف کردن توسعه برنامه موشکی ایران انجام شد. درحالی که مقامات کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بودند که هرگونه توافق با ایران علاوه بر موضوع برنامه هسته‌ای ایران باید شامل همه اختلافات از جمله برنامه موشکی ایران نیز باشد، مقامات اروپایی تاکید کرده‌اند که تغییر در برجام امکان پذیر نیست.

مقامات ایران نیز همواره در واکنش به انتقادات و مخالفت‌های غرب و رژیم صهیونیستی با برنامه موشکی کشورمان تاکید کرده‌اند که ایران همچون هر کشور دیگری حق دارد توان دفاعی خود را توسعه دهد و هدف برنامه موشکی این کشور نیز مقابلهع با تهدیدات است، بنا بر این دست از آن نمی‌کشد و برای توسعه آن نیز از کسی اجازه نمی‌گیرد.