۰ نفر

نامه بی‌سابقه کره‌شمالی خطاب به غرب

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۰۶
کد خبر: 227112
نامه بی‌سابقه کره‌شمالی خطاب به غرب

کره شمالی در اقدامی بی‌سابقه نامه‌ای سرگشاده برای غرب ارسال کرده و از آنها خواسته در برابر "دولت شرور و بی مسئولیت" ترامپ بسیار هوشیار باشند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت در این نامه، کره شمالی به عنوان یک "قدرت هسته‌ای پیشرفته" معرفی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اعتقاد بر این است که این نامه از سوی کمیته امور خارجه کره شمالی برای تعدادی از کشورهای غربی فرستاده شده باشد اما جولی بیشاپ، وزیر امورخارجه استرالیا اولین کسی بود که وجود این نامه را علنی کرد.

این نامه از سوی کنسولگری کره شمالی در جاکارتا به سفارت استرالیا در اندونزی داده شده است.

نویسنده این پیام و شیوه انتقال آن بسیار غیر معمول است چراکه اکثر پیام‌های پیونگ‌یانگ برای غرب توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر می‌شود.

با این حال در این نامه خطاب به پارلمان‌های کشورهای مختلف ضمن محکوم کردن لفاظی‌های دونالد ترامپ در سازمان ملل که قول داده بود کره شمالی را به طور کامل نابود می‌کند، آمده است: اگر ترامپ فکر میکند می‌تواند کره شمالی، یک قدرت هسته‌ای را با تهدید به جنگ هسته‌ای به زانو درآورد اشتباه بزرگی مرتکب شده و این اظهارات از روی جهل و نادانی است.

در ادامه این پیام آمده است: کره شمالی یک قدرت کاملا هسته‌ای است که زرادخانه بسیار قوی هسـته‌ای و انواع روش‌های کاربرد آنها را که خود ساخته هستند، دارد. دشمن واقعی یک نیروی هسته‌ای، فقط یک جنگ هسته‌ای است.

در ادامه این پیام هم‌چنین آمده است: کمیته امور خارجه از این فرصت برای بیان این اعتقاد استفاده می‌کند که پارلمان‌های کشورهای مختلفی که خواهان استقلال، صلح و عدالت هستند، باید رویه خود را تغییر داده و تمایل مردم برای صلح و عدالت بین‌المللی را درک کنند و در برابر تحرکات شرورانه و بدون فکر دولت ترامپ که سعی دارد جهان را به سمت یک فاجعه وحشتناک هسته‌ای بکشاند، حداکثر هوشیاری را به خرج دهند.