۰ نفر

ترامپ با گواهی پزشکی از جنگ فرار کرده بود

۱ آبان ۱۳۹۶، ۸:۵۹
کد خبر: 226971
 ترامپ با گواهی پزشکی از جنگ فرار کرده بود

سناتور جان مک کین در گفتگویی درباره جنگ ویتنام به تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حاضر نشدن در جنگ ویتنام اشاره کرد و گفت: وی با گواهی پزشکی از رفتن به جنگ امتناع کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، ترامپ که در جوانی در آکادمی نظامی خصوصی نیویورک حضور یافته بود، پنج بار گواهی پزشکی در خلال جنگ ویتنام دریافت کرده بود از جمله گواهی پزشکی که زائده‌ای را در استخوان پای وی تشخیص داده بود.

ترامپ و مک کین از زمانی که رئیس جمهور بازرگان آمریکایی در تبلیغاتش در سال 2016، خدمت نظامی این سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا را به سخره گرفته بود، به جنگ لفظی مبادرت کردند. ترامپ در موارد متعدد مدعی شده بود مک کین قهرمان جنگی نبوده است چرا که در خلال جنگ ویتنام اسیر شده است.

ترامپ از عذرخواهی بابت این اظهاراتش خودداری کرد و اختلاف این دو نفر به دولت وی کشیده شد جایی که مک کین به یکی از منتقدان سرسخت ترامپ در کنگره تبدیل شده است.

سناتور مک کین در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی اسپن در مصاحبه‌ای درباره جنگ ویتنام گفت: «یکی از ابعاد این مناقشه که من هرگز نمی‌پذیرم این است که ما قشری کم درآمد و قشری پردرآمد داریم که به دنبال پزشکی می‌گردند تا به آن‌ها بگوید زائده استخوانی داری. این کاملا غلط است. اگر ما از هر آمریکایی بخواهیم خدمت کند، همه باید خدمت کنند.»

مک کین هیچ اشاره مستقیمی به ترامپ در این مصاحبه نکرد، اما گواهی پزشکی رئیس جمهور به سبب زائده استخوانی کاملا مشخص است و خانواده رئیس جمهور آمریکا در آن زمان جزء اقشار مرفه جامعه بوده اند.

ترامپ در سال 2016 به نیویورک تایمز گفته بود پزشکی به وی گواهی بسیار مستدلی درباره پاشنه پایش داده بود و باگذشت زمان این مشکل برطرف شد.

مک کین در این گفتگو گفت: از جمله درس‌هایی که از جنگ ویتنام گرفته است این است، آمریکا باید راهبرد و توانمندی برای پیروزی قبل از ورود به یک مناقشه داشته باشد.

مک کین پنج سال به عنوان زندانی جنگی در جنگ ویتنام بوده و به رغم آنکه فرزند یک دریاسالار آمریکایی بود، از استفاده از موقعیت پدر خود برای آزادی خودداری کرده است.