۰ نفر

ترامپ: به پول درآوردن از ایران ادامه دهید!

۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۴
کد خبر: 226892
ترامپ: به پول درآوردن از ایران ادامه دهید!

رئیس‌جمهور آمریکا گفت به متحدان این کشور گفته است که واشنگتن برای فشار به ایران نیازی به آن‌ها ندارد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید به متحدان آمریکا گفته است که در تلاش برای فشار به ایران، نیازی به همکاری آن‌ها ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی در مصاحبه‌ با شبکه «فاکس نیوز» در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کند می‌تواند متحدان اروپایی واشنگتن را در فشار به ایران با خود همراه کند، گفت: «خوب، واقعیتش این است که من به آن‌ها گفتم - همه آن‌ها واقعا دوستان من هستند و من با آن‌ها کنار می‌آیم، چه امانوئل [ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه] باشد و چه آنگلا [مرکل صدر اعظم آلمان]. من به آن‌ها گفتم که با پول درآوردن ادامه دهید. نگران نباشید. به پول درآوردن ادامه دهید.»

ترامپ افزود: «زمانی که ایران میلیاردها دلار جنس از آلمان یا فرانسه یا حتی از ما، بوئینگ - نمی‌دانم که این معامله [بوئینگ] چه خواهد شد، می‌خرد. زمانی که آن‌ها این چیزها را می‌خرند، کار مقداری دشوارتر می‌شود.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «من به آن‌ها گفتم به پول درآوردن ادامه دهید. نگران نباشید. ما در این قضیه نیازی به شما نداریم.»

رئیس‌جمهور آمریکا هرچند که حدود 10 روز پیش از تائید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای خودداری کرد، اما دستکم فعلا از شعار تبلیغاتی‌اش مبنی بر خروج از برجام عقب‌نشینی کرده است.